فناوری

درآمد شبکه اجتماعی ایکس ظاهراً پس از ورود ایلان ماسک ۴۰ درصد کاهش یافته است

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

دیجیاتو: طبق گزارش جدید بلومبرگ، درآمد شبکه اجتماعی X در ماه های پس از مدیریت ایلان ماسک حدود ۴۰ درصد کاهش یافته است. البته خود ایلان ماسک در سال ۲۰۲۳ گفته بود که درآمد X کاهش می یابد، اما اکنون بهتر می دانیم که این کاهش چقدر بوده است.

بر اساس اسناد X که نزد رگولاتورهای ایالات متحده ثبت شده و توسط بلومبرگ مشاهده شده است، درآمد این شرکت در نیمه اول سال ۲۰۲۳ حدود ۱.۴۸ میلیارد دلار بوده که تقریباً ۴۰ درصد نسبت به شش ماهه اول سال ۲۰۲۲ کاهش داشته است. اسناد به دست آمده توسط بلومبرگ نشان می دهد که X 456 میلیون دلار کاهش داشته است. درآمد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳.

خرید ماسک توییتر به قیمت ۴۴ میلیارد دلار در اکتبر ۲۰۲۲ (مهر ۱۴۰۱) تکمیل شد.

کاهش درآمد X با مدیریت ایلان ماسک

توییتر (اکنون X) سال هاست که بیش از ۹۰ درصد از درآمد خود را از تبلیغات به دست می آورد. ایلان ماسک نیز بارها گفته است که این پلتفرم به درآمدی غیر از تبلیغات نیاز دارد. سال گذشته پست های جنجالی ایلان ماسک باعث شد تا برندهای معروفی مانند دیزنی، اپل و آی بی ام تبلیغات خود را در این پلتفرم متوقف کنند. در آن زمان، حدس زده می شد که درآمد X به دلیل از دست دادن تبلیغات نام های بزرگ تا ۷۵ میلیون دلار کاهش یابد.

با وجود این کاهش درآمد، ایلان ماسک به این شرکت ها گفت: افرادی که می خواهند با تبلیغات و پول از من باج گیری کنند، بهتر است به جهنم بروند.

از سوی دیگر، ایلان ماسک قصد دارد پلتفرم X را به یک اپلیکیشن مالی تبدیل کند. ماسک که یکی از بنیانگذاران PayPal است، X را به عنوان یک برنامه “همه چیز” تصور می کند که در آن کاربران می توانند “کل دنیای مالی” خود را مدیریت کنند. با این حال، علی‌رغم علاقه ماسک به ارزهای دیجیتال، X به قانون‌گذاران گفته است که این شرکت برنامه‌ای برای تسهیل تراکنش‌های ارزهای دیجیتال ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا