اخبار اقتصاد ایران

درآمد صداوسیما از پخش بازی‌های استقلال و پرسپولیس؛ حداقل ۳۲ هزار میلیارد تومان

درآمد تبلیغاتی صداوسیما فقط از بازی های تیم های استقلال و پرسپولیس بین حداقل ۳۲ همات تا حداکثر ۵۸ همات یعنی بیش از دو برابر بودجه دریافتی امسال است. این آمار و ارقام تنها با در نظر گرفتن بازی استقلال و پرسپولیس است و بدون احتساب پخش بازی های خارجی فوتبال، بازی های تیم ملی و استانی و ….

افق میهن، بررسی های فرهیختگان نشان می دهد که درآمد تبلیغات تلویزیونی تنها از بازی استقلال و پرسپولیس بین حداقل ۳۲ همات تا حداکثر ۵۸ همات یعنی بیش از دو برابر بودجه دریافتی امسال است. لازم به ذکر است که این ارقام صرفاً بازی استقلال و پرسپولیس را در نظر می گیرند و شامل پخش بازی های خارجی فوتبال، بازی های تیم ملی و استانی و … نمی شوند.

مبنای محاسبه درآمد صدا و سیما از تبلیغات فوتبال حدود ۳۰ دقیقه تبلیغات اعم از قبل، بین دو نیمه و بعد از بازی بود و کاری به زیرنویس، لوگوی تبلیغات در گوشه جعبه و تقویم نداشتیم. تبلیغات

حتی اگر بخواهیم ۳۲ هزار میلیارد یعنی حداقل درآمد حاصل از پخش زنده بازی های استقلال و پرسپولیس را بسنجیم، این درآمد تلویزیونی ۶۴ برابر بودجه ای است که در لایحه بودجه برای تبلیغات همه رشته های ورزشی در نظر گرفته شده است.

درآمد ۵۸ هزار میلیارد تومانی از تبلیغات فوتبال تیم های استقلال و پرسپولیس در شبکه سه بدون در نظر گرفتن تخفیف برای تبلیغات است. حتی اگر صداوسیما برای پخش تبلیغات بین مسابقات فوتبال به مشتریان تخفیف ۹۰ درصدی بدهد، رقم به دست آمده پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که تقریبا ۱۰ برابر ۵۰۰ میلیارد تومان مصوب در قانون بودجه برای تبلیغات ورزشی سازمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا