اقتصاد جهان

درآمد واقعی خانوارهای انگلیسی هزاران پوند کاهش یافت

بر اساس گزارش مشترک بنیاد رزولوشن و مدرسه اقتصاد لندن، خانوارهای بریتانیایی به طور متوسط ​​۸۳۰۰ پوند فقیرتر از خانوارهای کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و هلند هستند.

این گزارش که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد که نرخ بهره‌وری بریتانیا نصف دیگر اقتصادهای پیشرفته است و بنابراین دستمزدها تقریباً ثابت مانده است، به این معنی که کارگران به طور متوسط ​​سالانه ۱۰۷۰۰ پوند از دست می‌دهند.

این گزارش همچنین تخمین می زند که نه میلیون کارگر جوان در کشور هرگز در اقتصادی با دستمزدهای رو به افزایش کار نکرده اند.

الکس بیر، یکی از مقامات بنیاد نوفیلد، گفت: برگزیت، کووید-۱۹ و بحران هزینه زندگی، اقتصاد (بریتانیا) را زمانی که قبلا تحت فشار بود، آزمایش کردند.

بر اساس این گزارش، نابرابری های فعلی به ویژه بر استانداردهای زندگی افراد کم درآمد و متوسط ​​تأثیر می گذارد، زیرا این کشور هنوز از تأثیر بحران مالی ۲۰۰۸ بهبود نیافته است.

اگرچه بریتانیا شکاف بهره وری خود را با کشورهایی مانند فرانسه، آلمان و ایالات متحده در دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ کاهش داد، اما این روند پس از سقوط بازار معکوس شد.

به گفته بنیاد رزولوشن و مدرسه اقتصاد لندن، متوسط ​​خانواده بریتانیایی در حال حاضر ۸۳۰۰ پوند فقیرتر از همتایان خود در کشورهای اروپایی مانند فرانسه و آلمان است.

با توجه به این اختلاف، گزارش جدید می گوید که برنامه مالی فعلی دولت “جدی نیست”.

به گفته محققان، استانداردهای زندگی در بریتانیا می تواند با افزایش سرمایه گذاری عمومی به ۳ درصد تولید ناخالص داخلی و استفاده از “نقاط قوت” این کشور به عنوان یک “ابر قدرت خدماتی” بهبود یابد.

حزب محافظه کار در حال حاضر قصد دارد این سرمایه گذاری را تا سال ۲۰۲۸-۲۹ به ۱.۸ درصد تولید ناخالص داخلی کاهش دهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا