اخبار اقتصاد ایران

درب و حفاظ فلزی با طرح دلخواه در برش لیزری

یکی از روش های هوشمند ساخت انواع درب و حفاظ فلزی استفاده از دستگاه برش لیزری است.

یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای ساخت انواع حفاظ و درب فلزی استفاده از برش لیزری است. این دستگاه انواع فلزات را به راحتی برش می دهد. همچنین برای افزودن طرح های متنوع به این نوع درب ها و حفاظ ها می توانید به راحتی با دستگاه برش لیزری صفحه فلزی را حکاکی کرده و نقش های برجسته متنوعی را روی آن ایجاد کنید. این دستگاه می تواند هر شکلی را که می خواهید به راحتی و با زمان کم ایجاد کند. همچنین استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه است و به همین دلیل بسیار محبوب شده است. دستگاه برش لیزر به راحتی می تواند انواع مواد مانند چوب، سنگ، آینه، فلز، پلاستیک و پلکسی را برش و حکاکی کند. کافی است تنظیمات دستگاه را به گونه ای تنظیم کنید که با متریال مورد نظر سازگار بوده و توان لازم برای برش آن ایجاد شود. در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد نحوه ساخت و سفارش درب و حفاظ فلزی با طرح دلخواه در برش لیزری و مزایا و معایب این روش صحبت کنیم.

روش ساخت درب و حفاظ فلزی با طرح دلخواه در برش لیزری

برای ساخت انواع درب و حفاظ فلزی ابتدا باید ورق فلزی را انتخاب کنید. فلزی که می خواهید می تواند فولاد یا فولاد باشد. دستگاه برش لیزر CO2 معمولاً برای برش ورق های فلزی استفاده می شود. از آنجایی که این دستگاه از قدرت و دقت بالایی برخوردار است، طرح ها به وضوح و دقیق و همچنین با سرعت بالا بر روی فلز ایجاد می شوند. برای اینکه بتوان به راحتی ورق های آلومینیومی را با دستگاه برش لیزر CO2 برش داد، ضخامت این فلز باید حدود ۱۵ میلی متر باشد. در مقابل برای برش لیزری فولاد ضخامت ورق فولادی باید حداکثر ۲۵ میلی متر در نظر گرفته شود.

مزایای ساخت درب و حفاظ فلزی با دستگاه برش لیزری

استفاده از دستگاه برش لیزر برای ساخت انواع درب و حفاظ فلزی دارای مزایای بسیاری می باشد. در ادامه به معرفی برخی از مهم ترین مزایای این دستگاه می پردازیم.

  • دقت بالا در ایجاد طرح

در گذشته زمانی که می خواستند درهای فلزی بسازند، با دستان خود نقش و نگار و برش هایی روی فلز ایجاد می کردند. این مشکل باعث شد که نقشه ها به صورت منظم و دقیق اجرا نشود و دارای ایرادات فراوان باشد. وجود چنین عیوبی باعث شد که ماندگاری طرح بسیار کم شود و طرح در بسیاری از جاها شکننده و ضعیف شود. استفاده از دستگاه برش لیزری چنین مشکلاتی ندارد. با استفاده از این دستگاه طرح ها و نقوش بر روی فلز با دقت بالایی اجرا می شود. این دقت بالا یکی از مزایای مهم دستگاه برش لیزر است. همچنین اجرای دقیق طرح ها باعث زیباتر شدن درب ها و حفاظ ها می شود.

  • سرعت بالا در ساخت درب و حفاظ

برش لیزری فلزات بسیار سریع و آسان است. از زمانی که طرح مورد نظر خود را به دستگاه برش لیزر می دهید و شروع به کار می کنید، فقط چند دقیقه طول می کشد تا برش ها به درستی انجام شود و طرح نهایی آماده شود. ایجاد طرح روی فلزات

  • تکرار و بازتولید یک طرح

وقتی یک طرح اولیه را به یک برش لیزری می دهید، می تواند چندین نمونه از آن طرح بسازد. بدون کوچکترین تغییری در آنها. تمامی این طرح ها با اندازه گیری های مشخص بر روی فلزات به صورت دقیق اجرا می شوند. در نتیجه می توانید با این دستگاه در کمترین زمان ممکن چندین درب یا حفاظ مشابه بسازید.

  • انرژی و هزینه کمتری صرف کنید

تصور کنید کارگرانی را برای ایجاد الگوها و برش های روی سطح فلز استخدام کرده اید. اگر هر یک از این کارگران کار خود را به درستی انجام ندادند و کوچکترین نقصی داشتند، باید دوباره ورق فلزی جدید تهیه کنید و کارگران دیگری را استخدام کنید تا کار را برای شما تمام کنند. این امر باعث صرف هزینه و زمان زیادی می شود که برای هیچکس مطلوب نیست. اما با استفاده از دستگاه برش لیزری درب فلزی یا حفاظ مورد نظر خود را بدون مشکل به دست خواهید آورد. همچنین نیازی به استخدام چند کارگر نخواهید داشت و هزینه اجرای کار برای شما مقرون به صرفه خواهد بود.

چه نوع فلزاتی را می توان با دستگاه برش لیزری شکل داد؟

اینکه دستگاه برش لیزری می تواند کدام یک از فلزات را برش دهد به ضخامت ورق فلز بستگی دارد. اما با کمک این دستگاه می توانید فلزاتی مانند برنج، مس، فولاد ضد زنگ، فولاد، آلومینیوم و تیتانیوم را به خوبی برش دهید.

حداکثر سرعت دستگاه برش لیزری برای برش فلز چقدر است؟

مدت زمان لازم برای برش ورق فلزی با استفاده از برش لیزری به عوامل مختلفی مانند قدرت دستگاه و ضخامت ورق بستگی دارد. به عنوان مثال اگر یک ورق فولادی به ضخامت ۳ میلی متر دارید و توان دستگاه لیزر شما حدود ۱۰۰۰ وات است، می توان تخمین زد که دستگاه برش لیزری با سرعت ۳ متر در دقیقه برش می دهد.

ساخت نرده فلزی با برش لیزر در کجا استفاده می شود؟

معمولاً از نرده ها یا حفاظ های فلزی برای جداسازی فضاهای خصوصی مانند حیاط از فضای عمومی و خیابان استفاده می شود. از این نوع نرده ها برای ایجاد ایمنی در بالکن ها و تراس ها نیز استفاده می شود. وجود این حفاظ ها در بالکن از سقوط افراد به خصوص کودکان جلوگیری می کند. به طور کلی این نرده ها و حفاظ ها خاصیت جداسازی فضاهای مختلف را دارند. مثلا برای جداسازی فضای استخر از قسمت های دیگر و یا جداسازی باغ از بقیه قسمت های حیاط می توانید از نرده ها یا حفاظ های فلزی استفاده کنید. همچنین برای حفظ ایمنی هنگام بالا رفتن از پله ها باید نرده های فلزی یا چوبی در کنار پله ها نصب شود.

نتیجه

یکی از روش های هوشمند ساخت انواع درب و حفاظ فلزی استفاده از دستگاه برش لیزری است. همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، استفاده از دستگاه برش لیزر برای ساخت بسیاری از اقلام فلزی مزایای بسیاری دارد. بنابراین اگر به دنبال تیمی حرفه ای و ماهر برای انجام انواع برش و حکاکی لیزری روی فلز هستید، می توانید کار ساخت درب و حفاظ فلزی با طرح دلخواه را به نانولیزر بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا