بانک و بیمه

درخشش «آفتاب» بانک سینا در نظام بانکی

به گزارش ایران تحلیل، بانک سینا در ابتدا طرح آفتاب را که پرداخت وام در حساب های قرض الحسنه و با کارمزد ۰ درصد است، به عنوان وام برای اهل سنت معرفی کرد و تنها با توجه به استقبال از این طرح، برخی از شعب اهل سنت آن را عرضه کرد. , از ابتدا آبان در این ماه پرداخت وام قرض الحسنه در تمامی شعب بصورت رایگان ارائه شد.

تعداد زیادی وام بدون بهره
بانک سینا در طرح تجاری راهبردی خود چهار بخش بانکی شامل بانکداری خرد، بانکداری تجاری، بانکداری اختصاصی (که به ارائه خدمات به هلدینگ های بزرگ به ویژه هلدینگ های بنیاد مصطفان اشاره دارد) و بانکداری اجتماعی ایجاد کرده است.

خط بانکداری اجتماعی بانک سینا در گذشته به عنوان حوزه بانکداری اسلامی یا بانکداری قرض الحسنه شناخته می شد که هدف آن ارائه تسهیلات قرض الحسنه برای گروه های حمایتی، گروه های هدف بنیاد مستضعفان، نیازمندان و … بود. وام های حمایتی و قرض الحسنه را با جدیت بیشتری دنبال می کند.

طرح آفتاب یکی از طرح های خط بانکداری اجتماعی است که گروه هدف آن در حال حاضر بیمه شدگان اجتماعی، گروه مددجویان، روحانیون و فعالان مساجد، گروه رانندگان (کامیون، تاکسی، اسب سواری و … هستند. .)، عشایر، صنعتگران و پرورش دهندگان در حال شکل گیری هستند.

مبلغ و شرایط وام قرض الحسنه بدون کارمزد آفتاب
برای دریافت وام قرض الحسنه بدون کارمزد آفتاب، افتتاح حساب قرض الحسنه با حداقل موجودی ۵۰۰۰۰ تومان ضروری است. افراد می توانند بر اساس میانگین مدت آن حساب از یک ماه تا دوازده ماه برای وام اقدام کنند. بسته به اینکه مانده یا پیش پرداخت سپرده قرض الحسنه چند ماهه باشد، مبلغ وام می تواند از ۱۳.۱ درصد این موجودی تا ۱۴۷.۲ درصد آن باشد. به عنوان مثال اگر فردی برای مدت شش ماه صد میلیون تومان به این حساب واریز کند و بازپرداخت آن را ۱۲ ماهه فرض کند، می تواند مبلغی در حدود ۸۲ میلیون تومان از قرض الحسنه دریافت کند و موجودی حساب خود را به ۱۸۲ میلیون تومان.

مدت بازپرداخت این تسهیلات بین ۶ تا ۴۸ ماه متغیر است. بر اساس مدت میانگین افتتاح و بازپرداخت حساب، ضریب تسهیلات یعنی نسبت وام دریافتی به متوسط ​​سپرده تعیین می شود.

سقف اعتبار افراد در این طرح ۳۰۰ میلیون تومان است، مشروط بر اینکه موجودی اصلی تسهیلات خرد اعطایی و کارت اعتباری فرد نزد بانک سینا از این مبلغ بیشتر نشود.

وام قابل انتقال
از دیگر جنبه های جذاب این طرح بانک سینا، امکان انتقال امتیاز این وام به افراد دیگر است. یعنی پس از انجام پیش پرداخت و سپری شدن مهلت دریافت وام، می تواند با تکمیل فرم واگذاری امتیاز، امتیاز اخذ وام را به پدر، مادر، همسر، فرزندان و خواهر و برادر خود واگذار کند.

همچنین کارفرمایان واقعی می توانند با ارائه مدارک بیمه ای که باید حداقل سه ماه از عمر آنها گذشته باشد و تکمیل فرم انتقال امتیاز وام، امتیاز وام خود را به پرسنل زیرمجموعه انتقال دهند.

علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس tarh.sinabank.ir/aftab مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا