اخبار اقتصاد ایران

درخواست انجمن فولاد از بورس كالا: تاخیر در تحویل محصولات معامله شده مجاز باشد :: افق میهن

به گزارش خبرنگار فولاد و به نقل از چیلان، دبیر انجمن فولادسازان ایران در نامه ای به مدیرعامل شرکت بورس، خواستار تاخیر در تحویل محصولات مورد معامله به دلیل قطعی برق تولیدکنندگان فولاد شد.

به گزارش افق میهن، متن نامه بدین شرح است: جناب آقای دکتر جهرمی مدیرعامل محترم شرکت بورس کالای ایران همانطور که مستحضر هستید محدودیت های برق کارخانه های زنجیره ای فولاد کشور در سال جاری بسیار شدیدتر از در سال گذشته و از اواخر خرداد ماه از این محدودیت ها فراتر رفته است. از برنامه برنامه ریزی شده قبلی اعمال شده است.

علیرغم این فولادسازان با مدیریت بهینه خطوط تولید و عرضه و تحویل به موقع محصولات از ایجاد سردرگمی در بازار فولاد کشور جلوگیری کرده اند، اما شدت محدودیت برق مورد نیاز کارخانه های زنجیره ای فولاد باعث شده است. در روزهای اخیر به حداکثر خود رسیده و باعث توقف تولید در اکثر کارخانه ها شده است. از فولاد ساخته شده است.

بر این اساس و با توجه به اینکه واحدهای تولیدی موعد تحویل محصولات عرضه شده در هفته گذشته را بر اساس سهمیه قبلی تامین برق وزارت نیرو تنظیم و اعلام کرده اند و اکنون نیز به دلیل اعمال محدودیت های برق خارج از برنامه زمان بندی و خارج از اراده. کارخانجات تولیدی «امکان تولید و تحویل محصولات مورد معامله وجود ندارد، لطفاً ترتیبی اتخاذ شود که تا رفع شرایط اضطراری برق و برق رسانی به کارخانه های فولاد، تأخیر در تحویل محصولات فروخته شده جایز تلقی شود. و مشمول جریمه نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا