اقتصاد جهان

درخواست تسلا از کانادا برای کاهش عوارض خودروهای برقی

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، شرکت آمریکایی تسلا که بسیاری از خودروهای برقی خود را در چین تولید می کند، پس از اعمال تعرفه ۱۰۰ درصدی کانادا بر واردات خودروهای برقی ساخت چین، خواستار معافیت از این قانون شد.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت که تسلا قبل از اعلام رسمی مذاکرات با کانادا را آغاز کرده است.

این منبع گفت که این خودروساز خواستار تعرفه هایی مشابه نرخ های تعرفه در اتحادیه اروپا شده است.

دولت کانادا نیز مانند متحدان غربی خود اعلام کرد که تعرفه واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین را ۱۰۰ درصد و تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم را ۲۵ درصد افزایش خواهد داد.

این اقدام مشابه ایالات متحده، نزدیکترین شریک تجاری کانادا است، جایی که دولت بایدن در ماه مه تعرفه ۱۰۰ درصدی را بر خودروهای الکتریکی ساخت چین اعمال کرد.

در مقابل، اتحادیه اروپا قصد دارد تعرفه های قابل توجهی کمتری بر واردات از چین، به ویژه خودروهای تسلا اعمال کند.

این تصمیم پس از نشست سه روزه پشت درهای بسته با حضور جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا و وزرای این کشور در شهر هالیفاکس استان نوا اسکوشیا اتخاذ شد.

ترودو گفت: بازیکنانی مانند چین برای به دست آوردن مزیت ناعادلانه در بازار جهانی انتخاب کرده اند که امنیت صنایع حیاتی ما را به خطر می اندازد و کارگران خودروسازی و فلزی کانادا را بیکار می کند.

وی همچنین تاکید کرد که اتاوا به همکاری با ایالات متحده و متحدانش ادامه خواهد داد تا اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان در سراسر جهان به طور غیرمنصفانه از اقدامات غیربازاری کشورهایی مانند چین آسیب نخواهند دید.

تعرفه های جدید کانادا بر واردات خودروهای برقی شامل خودروهای هیبریدی، کامیون، اتوبوس و وانت از اول اکتبر اعمال می شود و علاوه بر تعرفه های ۶.۱ درصدی موجود بر واردات از چین است.

از ۲۴ مهرماه تعرفه های اضافی برای واردات فولاد و آلومینیوم نیز در این کشور آغاز می شود.

بر اساس این گزارش، تعرفه های ۱۰۰ درصدی بر واردات خودروهای برقی چین بر خودروهای تسلا تولید شده در این کشور نیز تأثیر خواهد گذاشت.

دولت کانادا اعلام کرد که خودروسازان در صورت انتقال تولید از چین به کشورهای دیگر تحت تأثیر این قانون قرار نخواهند گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا