ترندهای روز

درخواست عجیب ایلان ماسک از مردم جهان: بچه‌دار شوید!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بر کسی پوشیده نیست که ایلان ماسک علاقه خاصی به تولید مثل دارد. میلیاردر معروف دنیای فناوری ۱۱ فرزند دارد. او از همسر سابقش چند فرزند دارد، از دوست دخترش دو فرزند دارد و به لطف یکی از مدیران اجرایی نورالینک صاحب دوقلو نیز شده است. با تمام این اوصاف، ایلان ماسک درخواست عجیبی از مردم جهان کرده است.

درخواست ایلان ماسک از مردم برای پایان دادن به یک بحران

درخواست عجیب ایلان ماسک از مردم جهان: بچه دار شوید!

وی در مصاحبه اخیر خود یادآور شد که طبق آمار، نرخ زاد و ولد در اکثر مناطق جهان به طرز نگران کننده ای در حال کاهش است. این رویداد در نهایت می تواند منجر به فاجعه ای برای نسل بشر شود. این موضوع در حالی مطرح می شود که چندی پیش ایلان ماسک از یک برنامه دوستیابی بسیار عجیب در ژاپن پشتیبانی می کرد. بنیانگذار اسپیس ایکس معتقد است که کاهش جمعیت حتی از گرم شدن زمین برای انسان خطرناکتر است.

ماسک در توضیح درخواست متفاوت خود از مردم جهان گفت که هیچکس به این موضوع مهم توجهی ندارد. کاهش نرخ زاد و ولد در اکثر کشورهای جهان سرعت گرفته است و انسان ها تمایل چندانی به تولید مثل ندارند. این در حالی است که با تداوم وضعیت کنونی دیگر وجود خارجی به نام انسان وجود نخواهد داشت. ایلان ماسک نگران است که اگر انسان ها به این بحران مهم توجه نکنند، تمدن فعلی در آینده ای نه چندان دور به کلی نابود خواهد شد. در آن زمان باید بسیاری از مشاغل را به رباتیک و هوش مصنوعی بسپاریم.

درخواست عجیب ایلان ماسک از مردم جهان: بچه دار شوید!

البته مدیر عامل تسلا راه حلی برای مشکل فعلی ندارد. اما ظاهراً اقداماتی در مقیاس شخصی انجام داده است. چندی پیش خبری منتشر شد که مدعی بود ماسک به یکی از کارمندان سابق اسپیس ایکس پیشنهاد فرزندی داده است. همین موضوع نیز باعث شد تا انتقادات زیادی به او وارد شود. با این حال، ایلان ماسک از مردم جهان خواسته است تا مدت کوتاهی پس از این بحران با اعتماد به نفس کامل بچه دار شوند.

جالب اینجاست که ماسک جنبش های حامی محیط زیست را عامل ایجاد این بحران می داند. البته اتخاذ این رویکرد برای فردی که مدیرعامل یک شرکت تولید خودروهای برقی است کمی عجیب به نظر می رسد. اما ظاهرا ایلان ماسک اولویت های خاص خود را دارد. به گفته وی، جنبش های حامی محیط زیست باعث شده است که مردم انسان را به عنوان یک عامل مخرب در کره زمین ببینند. عاملی که تنها در صورت نابودی آرامش را خواهد دید.

درخواست عجیب ایلان ماسک از مردم جهان: بچه دار شوید!

اگرچه ماسک معتقد است که کاهش نرخ زاد و ولد به یک بحران جهانی تبدیل خواهد شد. اما کارشناسان با او موافق نیستند. به گفته این افراد، ما هنوز تا یک بحران جهانی فاصله داریم. در مورد علت مشکل فعلی نظرات مختلفی وجود دارد. برخی بر این باورند که جنبش فمینیسم با وجود نکات مثبت فراوان، باعث کاهش زاد و ولد شده است. برخی دیگر سیاست های ضد خانواده را در فرهنگ جدید جهانی مقصر می دانند. برخی از مردم، مانند ایلان ماسک، دیدگاه منفی نسبت به جهان را مقصر می دانند.

درخواست ایلان ماسک از مردم جهان در حالی مطرح می شود که هزینه های زندگی به طرز عجیبی افزایش یافته است. برای مثال هزینه تربیت کودک از دوران نوزادی تا پایان دبیرستان در آمریکا حدود ۳۰۰۰۰۰ دلار است. این در حالی است که یک فرد برای داشتن یک شغل مناسب باید حداقل ۴ سال را در یک محیط دانشگاهی سپری کند. این نیز دلیل عدم تمایل طبقه متوسط ​​جوامع مختلف به بچه دار شدن است. با این حال، جوامع کم درآمد همچنان بالاترین نرخ تولد را در سراسر جهان دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا