ترندهای روز

درخواست غرامت ۴میلیارد دلاری از ایران!

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بیش از ۱۰۰ نفر از بستگان قربانیان حمله حماس در ۷ اکتبر به اسرائیل شکایتی را به دادگاهی در آمریکا ارائه کردند و خواستار غرامت ۴ میلیارد دلاری از ایران، سوریه و کره شمالی برای حمایت از حماس شدند. به نقل از رویترزبستگان بیش از ۱۰۰ قربانی حمله ۷ اکتبر حماس روز دوشنبه از ایران، سوریه و کره شمالی شکایت کردند و این کشورها را به حمایت از حماس متهم کردند و خواستار غرامت حداقل ۴ میلیارد دلاری شدند.

این شکایت در دادگاه فدرال واشنگتن ثبت شد دی این سی امین پرونده ای است که علیه یک کشور خارجی در ارتباط با این حمله تشکیل می شود و اولین پرونده ای است که توسط اتحادیه ضد افترا (ADL) یک سازمان بین المللی حامی صهیونیست ها به دادگاه کشیده می شود.

در این شکایت ۳ کشور ایران، سوریه و کره شمالی به حمایت مالی، نظامی و تاکتیکی از حماس متهم شده اند. دولت آمریکا ایران، سوریه و کره شمالی را در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار داده است.

شاکیان این پرونده شامل شهروندان آمریکایی زخمی شده در حمله ۷ اکتبر و همچنین بستگان قربانیان کشته شده در این حمله هستند.

حمله اسرائیل به غزه نزدیک به ۳۸ هزار کشته برجای گذاشته و این منطقه را ویران کرده است.

جاناتان گرینبلات، مدیر اجرایی ADL در بیانیه‌ای مدعی شد: «ایران حامی اصلی یهودی‌ستیزی و تروریسم در جهان است – به همراه سوریه و کره شمالی، آنها باید به خاطر نقش خود در بزرگترین حمله یهودی‌ستیزی پس از هولوکاست پاسخگو باشند. “

درخواست غرامت 4 میلیارد دلاری از ایران!

ایران پیش از این با چندین پرونده قضایی مشابه مرتبط با حمله ۷ اکتبر روبرو شده بود.

اگر دادگاه به نفع شاکیان رای دهد، آنها امیدوارند که از بودجه صندوق حمایت از قربانیان تروریسم دولتی ایالات متحده استفاده کنند، صندوقی که کنگره در سال ۲۰۱۵ برای جبران غرامت به افرادی که در دادگاه های ایالات متحده به اتهام تروریسم حامی دولتی محکوم شده اند، ایجاد شد. ، ایجاد شده

اما بودجه صندوق محدود است، که باعث شد چندین عضو کنگره در ماه مه امسال قانونی را ارائه کنند که بودجه آن را افزایش می دهد و پرداخت سالانه به قربانیان را تضمین می کند.

شکایت روز دوشنبه حداقل ۱ میلیارد دلار خسارت جبرانی و ۳ میلیارد دلار خسارت جزایی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا