ورزشی

درخواست فرزندان مارادونا برای بازگرداندن توپ طلا

وارثان دیگو مارادونا، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال آرژانتین برای دریافت جایزه توپ طلای بهترین بازیکن جام جهانی ۱۹۸۶ که سال ها پیش از این بازیکن فقید دزدیده و به حراج گذاشته شده بود، به دادگاه رفتند.

توپ طلا توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به بهترین بازیکن جام جهانی از سال ۱۹۸۲ اهدا می شود. مارادونا پس از جام جهانی ۱۹۸۶ که با قهرمانی تیم ملی آرژانتین به پایان رسید، دومین برنده این جایزه شد.

این جایزه در سال ۱۹۸۶ در مراسمی ویژه در پاریس به مارادونا داده شد اما خیلی زود ناپدید شد. طبق یک داستان، توپ طلا زمانی که مارادونا برای باشگاه ایتالیایی ناپولی بازی می کرد در بانکی در ناپل نگهداری می شد و در سال ۱۹۸۹ توسط گانگسترهای محلی به سرقت رفت. جایزه گم شده قرار است در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۴ به حراج گذاشته شود.

وارثان مارادونا اصرار دارند که مالکان فعلی حق فروش جام دزدیده شده را ندارند. وکیل ژیل مورو که وکالت دو دختر اسطوره فقید آرژانتینی را بر عهده دارد، به خبرگزاری فرانسه گفت که فوراً درخواستی را به رئیس دادگاه قضایی نانتر در نزدیکی پاریس برای حذف توپ طلا از حراج ارائه خواهد کرد و همچنین پیگیری خواهد کرد. آی تی.

به گفته خانه حراج پاریسی Aguttes، این جایزه در سال ۲۰۱۶ از یک مجموعه خصوصی خریداری شد و صاحب جایزه که سال ها پیش خودش آن را خریده بود، نمی دانست توپ طلای مارادونا به سرقت رفته است.

مارادونا در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ در سن ۶۰ سالگی درگذشت. فیفا طبق نتایج رای گیری در سایت رسمی خود، این بازیکن آرژانتینی را به عنوان بهترین بازیکن قرن بیستم معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا