ترندهای روز

درخواست فوری برای تعطیلی شنبه و یکشنبه هفته بعد

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

سایت رکنا در گزارشی با اشاره به افزایش دمای هوای تهران، خواستار تعطیلی پایتخت در روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده شده است.

پیش بینی پایگاه هواشناسی MSN از تشعشعات فرابنفش در روز شنبه هشداری جدی برای سلامت ایرانیان است. وزیر بهداشت باید از رئیس دولت بخواهد که درخواست تعطیلی کل کشور را بدهد زیرا سلامت مردم در خطر است.

نموداری که مشاهده می کنید، پیش بینی پایگاه داده آب و هوای MSN از تشعشعات UV برای شنبه است.

درخواست فوری برای تعطیلی شنبه و یکشنبه هفته آینده

اشعه ماوراء بنفش در روز شنبه به قدری خطرناک است که افراد برای حفظ سلامت خود باید در خانه بمانند. اشعه ماوراء بنفش مهمترین عامل سرطان پوست است.

دمای هوای تهران ۸ درجه بالاتر از میانگین است/ خود را برای پنج روز جهنمی تابستان آماده کنید

لازم به ذکر است نقشه های هواشناسی از امروز تا یکشنبه اوج گرمای تابستان را در اکثر نقاط ایران پیش بینی کرده است. روزهای شنبه و یکشنبه گرما به اوج خود می رسد و دمای هوای تهران ۸ درجه گرمتر از دمای معمولی و به ۴۴ درجه (در سایه و در ارتفاع) می رسد. دریافت خواهد کرد.

درخواست فوری برای تعطیلی شنبه و یکشنبه هفته آینده

روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده دمای هوا برای سلامت مردم در وضعیت قرمز قرار دارد و اشعه ماوراء بنفش نیز در وضعیت غیرعادی قرار دارد. این بدان معناست که جان و سلامت مردم در خطر است. هر دقیقه قرار گرفتن در معرض این شدت گرما و به ویژه اشعه ماوراء بنفش باعث ایجاد ده ها بیماری می شود.

ماه پیش رو گرم ترین ماه ثبت شده در جهان است

موسسه کوپرنیک پیش بینی کرده است که ماه آینده گرم ترین ماه تاریخ خواهد بود. این در حالی است که گنبد حرارتی که بر فراز غرب آسیا ایجاد شده است، دمای هوای این منطقه را به حدی بالا برده است که در حال حاضر و امروز از ده نقطه داغ جهان، شش نقطه در غرب آسیا قرار دارد. یکی از این ۶ نقطه اهواز در ایران است.

ایران به دلیل گرمایش زمین دو برابر جهان در حال تخریب است

در حالی که میانگین دما در جهان از زمان انقلاب صنعتی تا کنون یک درجه افزایش یافته است، در ایران از زمان انقلاب صنعتی تا کنون دو درجه افزایش یافته است. این بدان معناست که نرخ رشد دمای ایران دو برابر جهان است. این زنگ خطر به این معناست که اگر جهان با گرمایش زمین در حال نابودی است، ایران دو برابر جهان در حال نابودی است.

در حال حاضر مناطق جنوب شرق ایران از ناهنجاری شدید دما رنج می برند

لازم به ذکر است هم اکنون برخی از مناطق جنوب شرق ایران با ناهنجاری شدید دمایی مواجه هستند. به گونه ای که رکورد دمای ۳۰ ساله خود را شکسته اند.

پیش بینی دمای ۴۳ تا ۴۵ درجه برای روزهای شنبه و یکشنبه در تهران

پیش بینی می شود دمای هوای تهران در روزهای شنبه و یکشنبه بین ۴۳ تا ۴۵ درجه باشد که از نظر شدت گرما و طولانی بودن مدت گرما در نیم قرن اخیر بی سابقه است.

دمای هوای ایران در هفته گذشته یک درجه گرمتر از ۳۰ سال گذشته و در ماه گذشته دمای کل ایران ۱/۳ دهم درجه گرمتر از میانگین ۳۰ ساله بوده است. . این درجات ۱ و ۲ شاید به تعداد رقم نباشد اما در افزایش دما خطر، بیماری و تخریب را به همراه دارد.

پیش بینی می شود تهران رکورد گرمای نیم قرن اخیر خود را بشکند. این گرما علاوه بر اشعه ماوراء بنفش بسیار خطرناکتر است.

تشعشعات مادون قرمز چه ضرری برای مردم دارد؟

اشعه ماوراء بنفش (UV) اثرات منفی زیادی بر سلامت انسان دارد. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش منجر به آفتاب سوختگی و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می شود. همچنین اشعه ماوراء بنفش به ویژه نوع UVB می تواند به DNA سلول های پوست آسیب برساند و خطر ابتلا به ملانوم و سایر انواع سرطان پوست را افزایش دهد. قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند منجر به مشکلاتی مانند آب مروارید، دژنراسیون ماکولا و آسیب به قرنیه شود. اشعه ماوراء بنفش بر عملکرد سیستم ایمنی بدن تأثیر می گذارد و توانایی بدن برای مبارزه با عفونت ها را کاهش می دهد. برخی افراد ممکن است به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش به بیماری های پوستی مانند پسوریازیس یا اگزما مبتلا شوند.

برای کاهش این اثرات منفی، استفاده از کرم ضد آفتاب، پوشیدن لباس های محافظ و اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ساعات اوج مصرف (معمولاً بین ۱۰ صبح تا ۴ بعد از ظهر) مهم است. حالا این ساعات خطر دقیقاً زمانی است که مردم سر کار هستند. کودکان و نوجوانان در مدرسه و جوانان و دانشگاه و تردد مردم در شهر زیر این تشعشعات خطرناک است.

اعلام این وضعیت خطرناک به رئیس دولت فعلی بر عهده وزارت بهداشت است اما معلوم نیست اعلام شده یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا