ارزهای دیجیتال

درخواست مدیرعامل جی‌پی‌مورگان برای حذف رمز ارزها

به گزارش ایران تحلیل:




مدیرعامل بانک جی پی مورگان در کمیته بانکی سنا در مورد نقش ارزهای دیجیتال در فعالیت های غیرقانونی استدلال های چالش برانگیزی ارائه کرد و خواستار حذف آنها شد.



به گزارش ایران تحلیل، جیمی دیمون، مدیرعامل بانک جی پی مورگان، با فراخوان خود برای تعطیلی ارزهای رمزنگاری شده، به ویژه بیت کوین (BTC) در جلسه اخیر کمیته بانکداری سنا، بحث های مهمی را در مورد این صنعت به راه انداخت. نظرات او در پاسخ به سؤالات سناتور الیزابت وارن و تمرکز بر استفاده از ارزهای دیجیتال در فعالیت های غیرقانونی بود.

دیمون ادعا کرد که ارزهای دیجیتال عمدتاً توسط مجرمان برای فعالیت هایی مانند قاچاق مواد مخدر، پولشویی و فرار مالیاتی استفاده می شود. به گفته بسیاری، موقعیت اخیر او جدید نیست زیرا او در گذشته منتقد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بوده است و قبلاً بیت کوین را یک پروژه کلاهبرداری بزرگ خوانده است. علیرغم موضع منفی خود نسبت به ارزهای دیجیتال، بانک جی پی مورگان به طور فعال در فناوری بلاک چین و برنامه های کاربردی مبتنی بر ارزهای دیجیتال مشارکت دارد و در پروژه های مختلف بلاک چین شرکت کرده است.

از سوی دیگر، سناتور وارن که به خاطر دیدگاه‌های انتقادی‌اش در مورد صنعت بانکداری شناخته می‌شود، با جیمی دیمون هم موافق بود که شرکت‌های ارزهای دیجیتال باید همان قوانین ضد پولشویی را مانند موسسات مالی سنتی دنبال کنند. وی در جلسه کمیته بانکی سنا بر اهمیت امنیت ملی و جلوگیری از استفاده مجرمان، قاچاقچیان مواد مخدر و کشورهای تحریم شده برای مقاصد غیرقانونی از ارزهای دیجیتال تاکید کرد و از کنگره خواست در این زمینه اقدام کند.

فعالیت های غیرقانونی در ارزهای سنتی و ارزهای دیجیتال

استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال موضوعی بحث برانگیز است. منتقدان اغلب به استفاده غیرقانونی از ارزهای دیجیتال اشاره می‌کنند، اما تحلیل‌ها و بینش‌های اخیر کارشناسان صنعت دیدگاه متفاوتی را ارائه می‌دهند.

Andrzej Gwizdalski، استاد دانشگاه استرالیای غربی، فعالیت های غیرقانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال را با فعالیت های غیرقانونی که در سایر ارزها انجام می شود، مقایسه کرد. یافته های گویزدالسکی با استفاده از داده های منابع معتبری مانند سازمان ملل، مجمع جهانی اقتصاد و شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین Chainalysis نشان می دهد که سطح فعالیت غیرقانونی در ارزهای دیجیتال بسیار کمتر از سیستم مالی سنتی است.

تحلیل های اخیر کارشناسان صنعت بر اهمیت بررسی دیدگاه های مختلف مرتبط با فعالیت های مالی غیرقانونی تاکید دارد. اگرچه از ارزهای رمزنگاری شده در موارد غیرقانونی استفاده می شود، اما مقیاس چنین فعالیت هایی در مقایسه با سیستم پولی سنتی بسیار کمتر است. این مقایسه یک نکته مهم را برجسته می کند: بر اساس گزارش سازمان ملل، مجمع جهانی اقتصاد و Chainalysis، فعالیت غیرقانونی مربوط به ارزهای سنتی مانند دلار آمریکا بیش از ۱۰۰ برابر بیشتر از حدود ۲۰ میلیارد دلار مربوط به ارزهای دیجیتال آن تخمین زده می شود. . . این مقدار سالانه ۳.۲ تریلیون دلار است.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا