ترندهای روز

درخواست مقام اسرائیلی برای حمله اتمی به ایران

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

وزیر دفاع سابق اسرائیل خواستار حمله اتمی به ایران شد. به گزارش الجزیره، آفیگیدور لیبرمن، نماینده کنونی پارلمان (کنست) و وزیر دفاع سابق اسرائیل خواستار استفاده از سلاح هسته ای علیه ایران شد. اسرائیل یکی از دارندگان غیرقانونی و مخفی سلاح هسته ای در جهان است. مقامات اسرائیلی معمولاً هرگز در مورد داشتن بمب اتمی صحبت نمی کنند. رهبر حزب راستگرای «اسرائیل خانه ماست» در شبکه ۱۲ اسرائیل گفت که اسرائیل باید به سیاست چشم پوشی از امکانات غیرمتعارف/غیر متعارف خود پایان دهد. در این زمان مجری برنامه از او خواست که گفته های خود را تکرار کند: «زمانی برای سلاح های معمولی/متعارف نداریم».

آفیگیدور لیبرمن، وزیر دفاع سابق اسرائیل و نماینده فعلی پارلمان

درخواست مقامات اسرائیلی برای حمله اتمی به ایران

او دو روز پیش گفته بود که چاره ای جز رویارویی مستقیم ایران علیه اسرائیل وجود ندارد.
وی مدعی شده بود: ایران سر مار است که این همه آتش را در اطراف اسرائیل ایجاد کرده است و باید آن را از بین ببریم، باید سر مار ایران را بزنیم. لیبرمن تاکید کرد: ایران جنگ علیه اسرائیل را تنها از طریق دیگران آغاز نمی کند، بلکه در سایه جنگ کنونی به سمت بمب اتمی نیز پیش می رود.

لیبرمن با انتقاد از مدیریت جنگ توسط دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت که هیچ گونه مدیریت جنگی در دولت اسرائیل وجود ندارد و اسرائیل به شیوه استراتژیک اشتباه رفتار می کند. وزیر دفاع سابق اسرائیل افزود: در شمال اسرائیل همه خطوط قرمز از بین رفته است. بقای فرزندان و نوه های ما در اینجا مستلزم جنگ با ایران و حزب الله لبنان است. ضرر تاخیر بیشتر از نتایج این جنگ است. اسرائیل مانند کشتی بدون ناخدا در وسط دریای طوفانی است.

در عین حال، نویسنده روزنامه اسرائیلی هاآرتص راه حل خود را اینگونه اعلام کرد: توقف جنگ در غزه، بازگرداندن گروگان های اسرائیلی از غزه، حل مسائل با لبنان، همکاری با آمریکا در چارچوب یک معامله بزرگ سیاسی. که شامل توافق با عربستان سعودی و ایجاد یک محور مخالف به ایران است. پیش از این، کمال خرازی، وزیر امور خارجه سابق و رئیس شورای راهبردی سیاست خارجی ایران، هشدار داده بود که اعلام اسرائیل در مورد احتمال جنگ با حزب الله لبنان، یک درگیری محدود را به جنگی گسترده تبدیل می کند. وی افزود: اگر اسرائیل جنگ گسترده ای را علیه حزب الله لبنان آغاز کند، دامنه این جنگ بیشتر خواهد شد و کشورهایی از جمله ایران در آن شرکت خواهند کرد.

در ۱۳ آوریل، ایران یک حمله موشکی مستقیم با پهپاد در مقیاس بزرگ علیه اسرائیل انجام داد. این حمله در واکنش به حمله اسرائیل به سفارت رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق که منجر به شهادت تعدادی از فرماندهان ارشد سپاه شد، صورت گرفت. ایران و اسرائیل یکدیگر را دشمن شماره یک خود می دانند. ایران و اسرائیل یکدیگر را به رسمیت نمی شناسند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا