ترندهای روز

درخواست نبش قبر پس از ۱۵ سال برای انجام انحصار وراثت

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

چندی پیش مرد میانسالی با مراجعه به دادسرای امور جنایی تهران، خواستار نبش قبر برادرش شد و دلیل درخواستش را اینگونه توضیح داد: «در سال ۶۸ برادرم به نام محسن معتاد شد و پس از آن هم همان افرادی که برادرم را معتاد کرده بودند از او برای کار استفاده می کردند.” نافرمانی کردند. پس از آن محسن به یکی از شهرهای جنوب شرق کشور سفر می کرد و مواد مصرف می کرد و به تهران می آورد. او این کار را یک بار، دو بار انجام داد و بار آخر ۱۲ کیسه مواد مخدر را قورت داد تا سوار اتوبوس شود و داروها را به تهران بیاورد، اما در راه مریض شد. او متوجه شد که حالش خوب نیست و از اتوبوس پیاده شد. پس از آن هیچکس از برادرم خبر نداشت تا اینکه ناپدید شدن او را به پلیس شهرمان گزارش کردیم و پلیس شهر خودمان نیز مشخصات برادرم را به پلیس کل استان های کشور اعلام کرد. پس از آن چندین بار از شهرهای مختلف با ما تماس گرفتند تا به آن شهرها برویم و اجساد افراد ناشناسی که در آن شهرها کشف شده بود را ببینیم. چون ممکن است جسد برادرم باشد. ما به آن شهرها یا شهرستان ها می رفتیم، اما هیچ کدام از آنها برادر من نبودند. چند ماه بعد جسدی در یکی از شهرهای مرکزی کشور کشف شد که شباهت زیادی به برادرم داشت اما آن جسد را به ما تحویل ندادند و ابتدا در پزشکی قانونی آن شهر معاینه کردند. و در نهایت جسد برای کالبد شکافی برای مشخص شدن علت مرگ فرستاده شد. به پزشکی قانونی تهران منتقل شد. در تهران مشخص شد که علت مرگ پاره شدن یکی از کیسه های مواد مخدر در بدن وی بوده است. بعد جنازه را به ما ندادند و در تهران دفن کردند

این مرد میانسال در تشریح دلیل درخواست نبش قبر گفت: پس از گذشت سال ها پدرمان فوت کرد و برای انحصار وراثت اقدام کردیم، اما چون از سرنوشت برادرم اطلاعی در دست نبود، امکان ارث انحصاری وجود نداشت. به همین دلیل وقتی به یاد ماجرای فرد ناشناسی که چند سال پیش برای آزمایش به تهران منتقل شده بود، دوباره برای یافتن ردی از محسن شروع به جستجو کردیم. به شهر محل کشف جسد رفتیم و با دیدن تصاویر جسد این بار برادرم را شناسایی کردیم اما به دلیل دفن جسد شناسایی ما کافی نیست و باید آزمایشات انجام شود. دی این باید انجام شود تا رابطه ما با جنازه ای که ۱۵ سال دفن شده مشخص شود. به همین دلیل بعد از این همه سال ما خواهان نبش قبر هستیم تا آزمایش دی NA باید انجام شود و با تایید هویت جسد و روشن شدن وضعیت برادر مفقود شده ام می توانیم ارث انحصاری را انجام دهیم.

به این ترتیب با درخواست مرد میانسال پرونده در دادسرای امور جنایی پایتخت مطرح شد و تحقیقات در این زمینه تا شاید دستور نبش قبر و آزمایش ادامه دارد. دی باید انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا