اخبار اقتصاد ایران

درخواست ویژه مخبر از اصناف و بازاریان: شب عیدی بازار را مقداری کنترل کنید

من مطمئن هستم که دولت نمی تواند بازار را کنترل کند

در نشست روسای اتحادیه های تحت پوشش اتاق اصناف با معاون اول رئیس جمهور مقرر شد مسائل و مشکلات اصناف و بازاریان در کارگروه ها احصاء و برای رفع این مشکلات اقدام عاجل صورت گیرد. .

افق میهن به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این دیدار اصناف و بازاریان را یکی از مهم ترین و موثرترین عوامل پیروزی و پشتوانه انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بازاریان تهران و سراسر کشور همواره دارای اهمیت بوده اند. در تمام مراحل از جمله دوران دفاع مقدس پشتیبان بوده است. و حامی مهمی برای کشور بوده و خدمات ارزنده ای ارائه کرده اند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز مسائل و مشکلات اقتصادی کشور جز با همکاری و مشارکت بازار و بخش خصوصی قابل حل نیست، تصریح کرد: نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها تنها با اقدامات دولت و اقدامات تنبیهی ساماندهی نمی شود، بلکه این بازاریابان و اصناف هستند که با هماهنگی می توانند به خوبی بازار را رصد کنند و دولت انتظار دارد بازاریان به نظارت و کنترل قیمت ها به ویژه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در مذاکرات و دیدار با مقامات سایر کشورها همواره تاکید می کنم که توسعه روابط تجاری و اقتصادی دو کشور مستلزم حل مشکلات پیش روی بخش خصوصی طرفین است، افزود: لازم است شکل گیری شود. صندوق های سرمایه گذاری برای حمایت از اتحادیه های کارگری حمایت ها و تضمین های لازم برای صادرات و واردات از آنها ارائه شود.

مخبر همچنین با بیان اینکه بافت فرسوده بازار تهران روحیه بازاریان و مردم را فرسوده می کند، تصریح کرد: معابر، ساختمان ها و زیرساخت های فرسوده بازار تهران نیاز به نوسازی دارد و باید از این فرسودگی خارج شود. مشکلات ناشی از آن در اسرع وقت.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به موضوعات مطرح شده از سوی روسای اتحادیه ها در این جلسه، خطاب به رئیس اتاق اصناف تهران تاکید کرد: تشکیل کارگروه ها و جلساتی با نمایندگان اصناف و اتحادیه ها و نمایندگان وزارتخانه تشکیل شود. امنیت و سایر ادارات دولتی در اسرع وقت. و تمامی مشکلات موجود را تشخیص و دسته بندی کند تا برای رفع این مشکلات برنامه ریزی و تصمیم گیری فوری صورت گیرد.

در این جلسه روسای اتحادیه های کیف و کفش، چینی و کریستال، خرازی، طلا و جواهر، آجیل و خشکبار، چرم، لوازم خانگی، لوازم التحریر، پارچه، لوازم خانگی فلزی، فرش و پوشاک و … موارد از صنوف و اصناف زیرمجموعه های خود را ارائه کردند.

فرسودگی ساختار بازار و باریک بودن معابر و فرسودگی کابل های برق، مسائل و مشکلات مالیاتی، قاچاق و ورود غیرقانونی کالا، موانع و قوانین دست و پاگیر، عدم صدور مجوز برای بازسازی واحدهای صنفی. در بازار، بنگاه داری برخی بانک ها و مشکلات و مشکلات سامانه ها از مهم ترین موضوعات مطرح شده از سوی روسای اتحادیه در این جلسه مطرح و مقرر شد هر چه سریعتر این مشکلات بررسی و با کارشناسی کارشناسی شود. راه حل باید اتخاذ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا