اقتصاد جهان

درخواست یونیسف برای آتش بس فوری و حمایت مالی از کودکان غزه

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، یونیسف روز پنجشنبه در این گزارش هشدار داد که «تشدید خصومت ها در نوار غزه تأثیر فاجعه باری بر کودکان و خانواده های آنها و حتی نسل های آینده خواهد داشت».

یونیسف گزارش می دهد که میزان مرگ و میر کودکان به طرز نگران کننده ای در حال افزایش است – طبق گزارش های یونیسف، بیش از ۵۰۰۰ کودک کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند. بیش از ۱.۷ میلیون نفر در نوار غزه آواره هستند که نیمی از آنها کودک هستند.

این سازمان افزود: دسترسی کافی به آب، غذا، سوخت و دارو ندارند. خانه های آنها ویران شده و خانواده هایشان از هم پاشیده شده است.

در ادامه گزارش یونیسف آمده است: حتی جنگ ها هم قوانینی دارند. هیچ کودکی نباید از خدمات اولیه یا دسترسی به کمک های بشردوستانه محروم شود. هیچ کودکی را نمی توان گروگان گرفت یا به هیچ وجه در درگیری مسلحانه استفاده کرد. طبق قوانین بین المللی بشردوستانه، بیمارستان ها و مدارس باید در برابر بمباران محافظت شوند و برای مقاصد نظامی استفاده نشوند. این خشونت هزینه های سنگینی را بر کودکان و جوامع برای نسل های آینده (در این منطقه) تحمیل خواهد کرد.

یونیسف خواستار “آتش بس فوری و طولانی مدت بشردوستانه” برای کاهش مصیبت کودکان در فلسطین شد.

همچنین خواستار «دسترسی ایمن و نامحدود به نوار غزه و داخل آن برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم آسیب‌دیده در همه جا، از جمله در شمال» شد.

صندوق کودکان سازمان ملل در ادامه نوشت: همه گذرگاه‌هایی که امکان دسترسی به سوخت کافی و اقلام مورد نیاز برای راه‌اندازی و بازسازی زیرساخت‌های حیاتی و تجهیزات تجاری را فراهم می‌کنند باید باز شوند. حمل و نقل ایمن برای کارگران و تجهیزات بشردوستانه باید در سراسر نوار غزه تضمین شود و شبکه های مخابراتی قابل اعتماد باید برای هماهنگ کردن این تلاش ها در دسترس باشد.

یونیسف همچنین خواستار آزادی فوری، ایمن و بدون قید و شرط همه کودکان ربوده شده و پایان دادن به همه تخلفات جدی علیه همه کودکان، از جمله قتل و معلول کردن کودکان شد.

در این بیانیه آمده است: «ما باید توانایی ارائه کمک های نجات جان خود را در مقیاس بزرگ داشته باشیم، به ویژه در جاهایی که دسترسی محدودتر است. یونیسف و شرکای آن تدارکات اضطراری مانند آب، دارو و تجهیزات نجات جان خود را ارسال کرده‌اند، اما برای برآورده کردن نیازهای غیرنظامیان بسیار بیشتر مورد نیاز است.

گزارش یونیسف در حالی منتشر شد که وزارت بهداشت غزه روز جمعه اعلام کرد تعداد شهدای فلسطینی در اثر حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از ۷ اکتبر به ۲۱ هزار و ۵۰۷ نفر و تعداد مجروحان به ۵۵ هزار و ۹۱۵ نفر رسیده است.

بر اساس اعلام این وزارتخانه، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۷ نفر جان باختند و ۳۱۲ نفر مجروح شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا