اخبار اقتصاد ایران

دردسرهای آقای وزیر صمت حتی پس از پایانِ مسئولیت! :: افق میهن

دفتر وزیر صمت دولت سیزدهم با انتشار بیانیه ای به جنجال های ایجاد شده در فضای مجازی و رسانه ها در خصوص سید رضا فاطمی امین در خصوص پرونده چای دباش اشاره کرد.

به گزارش افق میهن، دفتر وزیر صلح دولت سیزدهم با صدور بیانیه ای به جنجالی های ایجاد شده برای سید رضا فاطمی امین در فضای مجازی و رسانه ها در خصوص پرونده چای دباش اشاره کرد که متن آن به شرح زیر است.

بسم الله الرحمن الرحیم

اتهام منسوب به آقای فاطمی امین درباره «عدم انجام تعهد ارزی» مدیر گروه شرکت های دبش است. کاملاً واضح است که امور انجام تعهدات ارزی در بانک های عامل و گمرک انجام می شود که خارج از وظایف، مسئولیت ها و اختیارات وزارت صنعت، معدن و تجارت است. در قانون امور گمرکی، قانون پولی و بانکی کشور و مجموعه مقررات ارزی، وظایف و مسئولیت های دستگاه های اجرایی در تشخیص و اقدام در موارد عدم ایفای تعهدات ارزی به صراحت بیان شده است. در این موارد هیچ وظیفه و مسئولیتی متوجه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست. تعیین نشده است.

جناب آقای فاطمی امین هیچ گونه ارتباط و تعاملی با اشخاص و شرکت های گروه دباش نداشته و هیچ توصیه و اقدامی برای افراد و شرکت های این مجموعه نداشته است. در مراحل مقدماتی به صراحت و به طور دقیق توضیح داده شده است که وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت هیچ نقشی در فعالیت گروه شرکت های دبش نداشته و در انجام وظایف قانونی خود مرتکب رفتار مجرمانه، تخلف و سهل انگاری نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا