ورزشی

دردسر ژاوی در نداشتن گلزن در بارسلونا

ژاوی هرناندز سرمربی بارسلونا در نشست خبری بعد از این بازی چهره غمگینی داشت و البته در صحبت هایش به تلخی اعتراف کرد که تیمش از نظر تبدیل موقعیت ها به گل یکی از بدترین تیم های اروپاست.

بارسلونا شانس های زیادی را برای گلزنی مقابل والنسیا از دست داد. عملکرد خوب جورجی مامرداشویولی دروازه بان والنسیا در کنار پایان ضعیف بازیکنانی مانند روبرت لواندوفسکی، رافینیا و ایلکای گوندوگان دو امتیاز دیگر را برای قهرمان لالیگا به همراه داشت تا این تیم در راه دفاع از عنوان قهرمانی خود با مشکلات بیشتری مواجه شود.

ژاوی در مورد مشکل پایانی تیم و ایجاد موقعیت های زیادی توسط بارسا اما گل نخوردن گفت: ما یکی از بدترین تیم های پایانی اروپا هستیم. امروز بسیار ناامید و عصبانی هستم. در این قسمت تمرین کرده ایم اما در نهایت به اعتماد بازیکنان بستگی دارد. ما باید به آنها کمک کنیم تا روحیه و اعتماد به نفس خوبی کسب کنند. ما در شرایط بسیار سختی قرار داریم. بار زیادی بر دوش ماست. من شخصا این نوار را دوست دارم و به آن عادت کرده ام. مطمئنم به زودی از این وضعیت خارج خواهیم شد.»

ادعای ژاوی مبنی بر اینکه بارسا یکی از بدترین تیم های اروپا از نظر گلزنی است عجیب و تکان دهنده بود اما آمار نشان می دهد که او اغراق نکرده و حق با او بوده است. طبق آمار منتشر شده، بارسلونا در این فصل تنها توانسته ۳۱ درصد از موقعیت های گلزنی خود را تبدیل به گل کند که آماری وحشتناک و ناامیدکننده است.

نگاهی دقیق به آمارهایی که وضعیت اسفبار بارسلونا در گلزنی را بیشتر ثابت می کند نشان می دهد که در بین ۱۵ تیم اروپایی که در هر بازی حداقل سه موقعیت گلزنی قطعی به دست می آورند، بارسلونا از نظر میزان تبدیل این موقعیت ها به گل در رتبه آخر قرار دارد. دارد.

نکته مثبت برای تیم ژاوی شاید این باشد که تیمش موقعیت های گلزنی زیادی ایجاد می کند. با وجود این، پایان ضعیف آنها به این معنی است که آنها هر هفته از صدر جدول لالیگا دورتر می شوند و در رقابت قهرمانی به رئال مادرید و ختافه شکست می خورند و این فاصله هر هفته بیشتر می شود.

به نظر می رسد تمرین گل در تعطیلات زمستانی مهمترین برنامه ژاوی و کادر فنی اش برای بازیکنان هجومی تیمش باشد در حالی که شاید باید به فکر خرید گلزن باشند که البته با توجه به شرایط مالی این باشگاه و البته نبود یک مهاجم درجه یک در بازار زمستان بعید است اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا