فناوری

دررفتگی لگن نوزاد قابل درمان است؟

برزو قزوینیان در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت با اشاره به درمان دررفتگی مادرزادی لگن در دوران شیرخوارگی اظهار داشت: درمان دررفتگی مادرزادی لگن در دوران شیرخوارگی بستن کمربند مخصوص به نام است. پاولیک بازداری روی کمر و پاهای نوزاد است و پس از چند ماه استفاده از این کمربند بهبودی حاصل می شود.

وی افزود: اگر درمان دیسپلازی اگر لگن بعد از شش ماه شروع شود، درمان بسته می شود گچ کاری خواهد بود، در سنین بالاتر و بعد از یک سالگی، تعویض مفصل ران ممکن است نیاز به جراحی مفصل ران داشته باشد و در سنین بالاتر، جراحی استخوان به عنوان یک راه حل درمانی در نظر گرفته شود.

متخصص ارتوپدی گفت: حفره استابولوم به صورت کاسه ای عمیق است و سر استخوان ران داخل آن قرار می گیرد و رشد مناسب این کاسه مستلزم قرار گرفتن سر استخوان ران در داخل آن است.

قزوینیان افزود: اگر سر استخوان ران پس از تولد به درستی داخل حفره باشد استابولوم اگر به آن توجه نشود رشد و نمو حفره با مشکل مواجه می شود، حفره به اندازه کافی حفره پیدا نمی کند و به جای کاسه تبدیل به بشقاب می شود که نمی تواند سر استخوان ران را به خوبی داخل آن نگه دارد. چرا. دیسپلازی میگن فرار کن

وی گفت: این صفحه به درستی در بالای سر استخوان ران قرار نمی گیرد و بیشتر به پهلو می ایستد به همین دلیل پس از شروع راه رفتن نوزاد سوراخ ایجاد می شود. استابولوم از بالای استخوان ران به خوبی محافظت نمی کند و برای نوزادانی که درمان آنها دیر شروع می شود ضروری است استئوتومی وجود دارد.

این متخصص ارتوپدی با اشاره به درمان دررفتگی مادرزادی لگن در سنین بالا ادامه داد: برای درمان دررفتگی مادرزادی لگن در سن دو سالگی به غیر از جراحی مفصل، استخوان های اطراف لگن نیز باید عمل شود. .

قزوینیان خاطرنشان کرد: استئوتومی این نوعی جراحی است که در آن جراح استخوان های اطراف حفره را برش می دهد استابولوم می شکند و موقعیت حفره را تغییر می دهد تا بهتر بتوان آن را در بالای سر استخوان ران قرار داد، هر چه این جراحی دیرتر انجام شود نتایج مطلوب کمتری به دست می آید.

وی با بیان اینکه بعد از سن مدرسه دیگر نمی توان انتظار داشت که با جراحی مفصل ران مناسب برای فرد ایجاد شود، تصریح کرد: در دررفتگی مادرزادی مفصل ران یا مفصل ران، شدت های متفاوت و گاهی دررفتگی وجود دارد. کامل نیست و جزئی است. دررفتگی است حتی گاهی اوقات بیماری خفیفتر از این است و نوزاد حتی دررفتگی جزئی ندارد اما در سنین بالاتر حفره استابولوم خوب شکل نمی گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا