بانک و بیمه

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در شورای عالی بیمه تصویب شد

به گزارش ایران تحلیل، بهرام عین اللهی به تشریح دستاوردهای طرح ملی سلامت گفت: طرح ملی سلامت ۲۰ آبان در سال ۱۴۰۲ شروع شد و پس از ۷۰ روز فعالیت ۳۰ مورد شد دی ماه تمام شد

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، حدود ۴۶ میلیون نفر در سراسر کشور در این کمپین سراسری که با هدف غربالگری دو بیماری فشار خون و دیابت در افراد بالای ۱۸ سال انجام شد، شرکت کردند. همچنین بیشترین تعداد شرکت کنندگان در این نظرسنجی در گروه سنی ۳۵ تا ۴۰ سال بوده است.

وزیر بهداشت گفت: نظرسنجی قبلی از حدود ۲۶ میلیون نفر در سال ۱۳۹۶ قبل از کرونا انجام شده و فقط فشار خون اندازه گیری شده است اما حدود ۱۹ میلیون نفر بیشتر در این نظرسنجی شرکت کردند.

وی افزود: حدود ۷۰ هزار نفر در اجرای این کمپین مشارکت داشتند و نزدیک به ۱۵ هزار مرکز بهداشت و درمان و حدود ۱۴ هزار مرکز جامع سلامت در کشور در این کمپین مشارکت داشتند.

عین اللهی ادامه داد: حدود ۴۶ میلیون نفر به این نظرسنجی مراجعه کردند و ۳۳۵ هزار نفر از طریق خودگزارش دهی در سامانه شرکت کردند. هدف ما غربالگری ۷۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال بود و توانستیم به ۷۲ درصد برسیم.

وزیر بهداشت جمعیت بالای ۱۸ سال کشور را ۵۵ میلیون نفر اعلام کرد.

وی افزود: حدود ۱۰ میلیون نفر مشکوک به فشار خون و سه میلیون نفر مشکوک به دیابت هستند که باید وضعیت آنها را به طور مرتب تحت نظر داشته باشیم.

وزیر بهداشت گفت: کار جدیدی که در کشور انجام شده بحث بهورزان است. ما افرادی را به عنوان بهورز استخدام کرده ایم، افرادی که کارشان فقط در حوزه بهداشت و درمان است و این کار را به صورت منظم انجام می دهند.«مردم دچار مشکل نمی شوند.

عین اللهی در پایان این گفتگو از تصویب شورای عالی بیمه سلامت برای درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در مراکز دولتی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا