ورزشی

دروازه‌بانان دیگر آسیا در حد بیرانوند نیستند

ابراهیم میرزاپور در ارزیابی وضعیت تیم ایران برای دیدار امروز (سه شنبه) مقابل امارات در مرحله گروهی جام ملت های آسیا، گفت: امارات هم مانند ایران به دنبال سه امتیاز برای صعود به قله است. از گروه خود است و قطعا بازی سختی خواهد بود. مقابل این تیم خواهیم داشت. البته فکر نمی کنم امارات توانایی شکست تیم ملی را داشته باشد چون تیم ما فراتر از این تیم ها است و شک دارم امارات برای تیم ملی کشورمان مشکل ساز شود.

وی گفت: برای تیم ما با داشتن این همه مهره خوب نیست که به تیم های درجه دو و سه آسیایی شانس گلزنی بدهیم. تیم ما سر و گردن بالاتر از این تیم هاست. بازی با فلسطین و هنگ کنگ در واقع نوعی آمادگی برای مراحل بالاتر بود.

دروازه بان سابق فوتبال ایران در ارزیابی عملکرد بیرانوند در دو بازی اخیر جام ملت های آسیا گفت: بیرانوند در این دو بازی نشان داد که یک سر و گردن از دروازه بان های دیگر تیم ها بالاتر است به طوری که در چند بازی مقابل تیم ها. تیم های ژاپن و من شاهد کره جنوبی بودیم که دروازه بان آنها در حد تیم ملی نبود. بیرانوند نسبت به دروازه بان های دیگر تیم ها شرایط بهتر و آماده تری دارد و باید همین روند را تا مراحل بعدی جام ملت ها ادامه دهد.

میرزاپور ادامه داد: اگر به دو بازی اخیر تیم ملی مقابل فلسطین و هنگ کنگ نگاه کنیم متوجه می شویم که در هر دو بازی کادر فنی از تمام بازیکنان برای رسیدن به ترکیب اصلی استفاده کرده است. ضمن اینکه معتقدم برای ایجاد هماهنگی بهتر بین بازیکنان، کادر فنی باید از ترکیب اصلی در این بازی ها استفاده می کرد. به هر حال بازیکنان ما در تیم های خوب اروپایی بازی می کنند و اگر با ترکیب اصلی مقابل امارات ظاهر شویم، می توانیم این تیم را شکست دهیم و در مراحل بالاتر با حریفان بهتر و هماهنگ تری رقابت کنیم.

دروازه بان سابق فوتبال ایران گفت: درست است که کیفیت فنی ما از تیم های حاضر در مرحله گروهی جام ملت ها بالاتر است، اما بازی سخت تر و حساس تری نسبت به دو بازی اخیرمان با امارات خواهیم داشت و این تیم قطعاً با برنامه مقابل تیم ما بازی خواهد کرد.”

وی در پایان در پاسخ به این سوال که در این دوره از بازی های جام ملت ها چند شانس برای صعود به فینال جام ملت ها و کسب عنوان قهرمانی خواهیم داشت، افزود: تیم و کادر فنی بسیار خوبی در این زمینه داریم. فصل، اکثر آنها با تجربه هستند و در لیگ های اروپایی بازی می کنند. اگر در این فصل پیروز نشویم، دیگر شانسی برای قهرمانی نخواهیم داشت. چون اکثر این بازیکنان که میانگین سنی آنها بالاست در فصل آینده حضور نخواهند داشت. امیدوارم با این بازیکنان که این آخرین تورنمنت آنها باشد، قهرمانی را کسب کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا