ترندهای روز

درون گران‌ترین عروسی جهان با ۲۰ میلیون گل و ۳۷۵۰۰ آیتم غذایی

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

قبل از این مراسم، زوج جوان در جشنی که در ماه مارس برگزار شد، ۲۵۰۰ ماده غذایی به هزار مهمان خود هدیه داده بودند. این بار تعداد مواد غذایی ۳۷۵۰۰ مورد بود که توسط ۵۰۰ سرآشپز تهیه شد. در طول جشن های مارس، مهمانانی از جمله بیل گیتس و مارک زاکربرگ کیسه های هدیه حاوی گردنبندهای طلا، کفش های گران قیمت، کیف های لویی ویتون، لباس های شب مجلل و شمع های معطر دست ساز دریافت کردند.
جشن های چند رویدادی بیش از ۱۵ برابر هزینه ازدواج ۳۴ میلیون پوندی شاهزاده هری و مگان برای خانواده آمبانی هزینه داشت. ممکن است بریتانیایی ها فکر کنند که عروسی های سلطنتی گران هستند، اما هیچ کدام به اندازه عروسی پسر موکش آمبانی، آنانت آمبانی ۵۶۳ میلیون پوندی با رادیکا مرچنت گران نبوده است. پسر ثروتمندترین مرد هند به تازگی در بمبئی در حضور پنج هزار نفر از ثروتمندترین افراد جهان با وارث صنعت داروسازی این کشور ازدواج کرد. از جمله کسانی که برای شرکت در این مراسم دعوت شده اند، کیم و کلویی کارداشیان، بوریس جانسون و تونی بلر، نخست وزیران سابق بریتانیا، و پریانکا چوپرا بازیگر هندی و همسر خواننده اش نیک جوناس هستند.

به گزارش فرارو به نقل از سان، در کشوری که میلیون ها نفر در فقر به سر می برند، برگزاری مراسم و جشن ها به اندازه کنجکاوی خشم هندی ها را برانگیخته است. بر اساس گزارش ها، اعضای خانواده آمبانی ۱۰۰ جت شخصی را رزرو کرده اند تا مهمانان خود را از سراسر جهان به هند برای مراسم عروسی سه روزه که در گران ترین مکان جهان برگزار می شود، بفرستند. خانواده آمبانی هزینه رزرو هتل های پنج ستاره بمبئی را برای مهمانان پرداخت کردند. قبل از مراسم ازدواج، یک مهمانی توسط خانواده آمبانی در ماه مارس برگزار شد که در آن ریحانا برای ۱۲۰۰ مهمان برنامه اجرا کرد. ریحانا برای اجرای ۹۰ دقیقه ای خود ۵ میلیون پوند دریافت کرد. هزینه ای که خانواده آمبانی برای کل این رویداد خرج کردند ۱۲۶ میلیون پوند بود. سپس یک سفر دریایی ۹۴.۵ میلیون پوندی در اطراف دریای مدیترانه برای ۸۰۰ مهمان آغاز شد که در طی چهار روز اجراهایی از کیتی پری، بک استریت بویز و پیتبول را دیدند. هفته گذشته یک مهمانی سنتی قبل از عروسی برگزار شد که جاستین بیبر با دستمزد ۷ میلیون پوندی اجرا کرد.

پلیس بمبئی به ساکنان هشدار داده بود که از ۱۲ تا ۱۵ ژوئیه، زمان عروسی آمبانی، در اکثر نقاط شهر ترافیک دائمی خواهد بود، زیرا هزاران تامین کننده، مهمان و نیروهای امنیتی راهی محل برگزاری مراسم شدند. جشن های آخر هفته روز جمعه در مجتمع ۲۷ طبقه خانواده آمبانی به ارزش ۷۸۰ میلیون پوند، که شامل سه سکوی هلی کوپتر، یک گاراژ ۱۶۰ اتومبیل و یک سینمای خصوصی است، آغاز شد.
سپس، روز شنبه، مراسم باشکوهی در مرکز همایش جهانی جیو متعلق به پدر آنانت، موکش ۶۷ ساله برگزار شد. آنانت سوار بر اسبی سفید وارد شد و دوستان و اعضای خانواده اش در حال رقص و پایکوبی بودند. در همین حین عروس با یک قایق چوبی از راه رسید. سپس نیتا ۶۰ ساله، مادر آنانت، مراسم را با شعری در مورد ارزش دختران ادامه داد.

برای لباس شرکت کنندگان در این رویداد، بافندگان متخصص ماه ها برای دوختن حدود ۱۰۰ ساری ابریشمی کمیاب با نخ های طلا و نقره که هر کدام بیش از ۱۰۰۰۰۰ پوند ارزش دارند، دوختند. کمد لباس مهمانان عروسی نیز گران بود، زیرا به هر کدام یک کد لباس ۱۸ صفحه ای داده شد که شامل ۵ تغییر لباس بود. به محض ورود به سالن ۱۸.۵ هکتاری، مهمانان با ۱۰۰۰ لوستر کریستالی و ۲۰ میلیون گل در راهروها که توسط تیمی متشکل از ۵۰۰ گلفروش تزئین شده بود، استقبال کردند.

قبل از این مراسم، زوج جوان در جشنی که در ماه مارس برگزار شد، ۲۵۰۰ ماده غذایی به هزار مهمان خود هدیه داده بودند. این بار تعداد مواد غذایی ۳۷۵۰۰ مورد بود که توسط ۵۰۰ سرآشپز تهیه شد. در طول جشن های مارس، مهمانانی از جمله بیل گیتس و مارک زاکربرگ کیسه های هدیه حاوی گردنبندهای طلا، کفش های گران قیمت، کیف های لویی ویتون، لباس های شب مجلل و شمع های معطر دست ساز دریافت کردند. حتی دعوت نامه های عروسی که در جعبه های طلایی هدیه بود، برای خانواده آمبانی ۶۷۷۰ پوند هزینه داشت. انتظار می رود در جشن عروسی اخیر هدایایی به همان اندازه مجلل به مهمانان داده شود. در حالی که آنانت و رادیکا میلیون ها دلار در روز بزرگ خود خرج کردند، انتظار می رود بیش از ۱۰۰ میلیون پوند هدیه از مهمانان خود دریافت کنند. پدر آنانت که ثروتی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد پوند دارد و از سوی مجله فوربس به عنوان نهمین مرد ثروتمند جهان معرفی شد، پیش از این برای این زوج خوشبخت ویلایی به ارزش ۶۲ میلیون پوند در دبی خریداری کرده بود.

این ویلا با مساحت ۲۷۸ متر مربع در پالم جمیرا واقع شده و دارای ده اتاق خواب و ساحل اختصاصی می باشد. به آنانت و رادیکا نیز یک بنتلی کانتیننتال GTC Speed ​​به ارزش ۵۰۰۰۰۰ پوند هدیه داده شد و عروس جواهرات سفارشی از جمله یک سنجاق سینه ۲ میلیون پوندی کارتیه دریافت کرد. نیتا همچنین یک الماس به ارزش تقریبی ۱۰ میلیون پوند به عروسش هدیه داد. کارشناسان اپلیکیشن برنامه ریزی عروسی Bride book تخمین زدند که عروسی آمبانی حدود ۵۶۳ میلیون پوند هزینه داشته است که ۲۸۰۰۰ برابر میانگین هزینه عروسی در بریتانیا حدود ۲۰۰۰۰ پوند است.

با این حال، در هند که ۱ درصد برتر بیش از ۴۰ درصد از ثروت کشور را در اختیار دارند، عروسی آنانت و رادیکا قرص سختی خواهد بود. منتقدان می گویند که این زیاده خواهی خانواده آمبانی نوعی نادیده گرفتن و چشم پوشی از واقعیت های هند است. با این حال، این بخشی از یک تغییر بزرگتر است که در هند اتفاق می افتد. یک یا دو نسل پیش در هند از ثروت با زمزمه صحبت می شد. امروز در هند باید تا حد امکان در مورد ثروت صحبت کنید. حتی در گذشته، برگزاری مراسم عروسی در چنین مقیاسی در هند دور از ذهن به نظر می رسید.

در هند لایحه ای با عنوان «جلوگیری از اسراف و اسراف» در مجالس عروسی به تصویب رسیده است. بر اساس مفاد آن لایحه، اگر خانواده ای بیش از ۴۷۱۳ پوند برای مراسم عروسی هزینه کند، باید ده درصد آن را برای تسهیل ازدواج دختران خانواده های فقیر به صندوق بهزیستی واریز کند.

البته این اولین جشن بزرگی نیست که موکش آمبانی برای اعضای خانواده اش ترتیب داده است. دخترش ایشا در سال ۲۰۱۸ ازدواج خود را با برگزاری گران ترین مراسم عروسی که تا به حال در هند برگزار شده است جشن گرفت. هزینه تخمینی آن رویداد ۸۰ میلیون پوند بود. در مهمانی قبل از عروسی ایشا، بیانسه اجرا کرد و مهمانانی از جمله هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق ایالات متحده، در مراسم پذیرایی در دریاچه کومو ایتالیا و همچنین بمبئی و راجستان شرکت کردند.

آینده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا