ورزشی

درگیری‌های استقلال، آتشی که در پرسپولیس روشن شد و ویرانی سپاهان

استقلال؛ درگیری های فصل اول

تنش های عجیب جواد نکونام و علی خطیر در ابتدای فصل را حتما به خاطر دارید. سرمربی استقلال با دستور حجت کریمی به این تیم آمد و در مدت کوتاهی شاهد تغییرات مدیریتی بود. بعدها اصطکاک شدیدی بین او و خطیر مدیرعامل جدید ایجاد شد و طرفین از پاسخ تند رسانه ای به یکدیگر ابایی نداشتند. مشکلات نقل و انتقالات باشگاه، حضور اراذل و اوباش در تمرینات این تیم و دیگر مسائلی که استقلال را با بحرانی عمیق مواجه کرد را به این لیست اضافه کنید. با این حال، هر چه جلوتر رفتیم، بلوز هماهنگی بیشتری پیدا کرد و به نسخه «همزیستی مسالمت آمیز» رسید. در نتیجه توانستند نتایج خوب خود را ادامه دهند و حتی در شرایطی که کمتر کسی آن را باور می کرد قهرمانی نیم فصل را به دست آورد. استقلالی ها برخلاف ۲ مدعی دیگر در مسابقات آسیایی حضور نداشتند و در رقابت های این فصل فشار کمتری را متحمل شدند.

پرسپولیس؛ آتشی که در نیم فصل روشن شد

مدافع عنوان قهرمانی که در تورنمنت فصل گذشته دبل کرده بود، فصل را عالی آغاز کرد. نتایج اولیه قابل قبول بود و همه در اردوی سرخ ها آرزوی قهرمانی دیگر را داشتند. شاید غرور ناشی از این وضعیت بود که باعث شد یحیی گل محمدی بار دیگر از سر عصبانیت استعفا دهد. از اینجا به بعد مشکلات تیم شروع شد. بازیکنان بی انگیزه بودند و مصدومیت های ویرانگر تیم را آزار می داد. از مرتضی پورعلیگنجی و یاسین سلمانی که رونق دادند تا وحید امیری و مهدی ترابی، نفر اول همچنان غایب است و نفر دوم دیگر به فرم ایده آل بازنگشت. در این بین اختلافات یحیی و رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان بالا گرفت. در ادامه چنین روندی، پرسپولیس ابتدا از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت و سپس در لیگ برتر نتایج نزولی کسب کرد. حالا گل محمدی استعفا داده و البته مخاطبان سلطان قهر چندان حوصله ای ندارند تا او را به ادامه کار دعوت کنند. حتی اگر کارنامه او را قابل قبول بدانند.

سربازان؛ نابودی پایان نیم فصل

یک ماه پیش کدام فوتبالدوست منطقی و منصف در ایران بود که سپاهان را شانس اول قهرمانی در این فصل ندانست؟ آنها همه چیز داشتند. بهترین بازیکنان ایران، پرداخت های منظم، هواداران متعدد در خانه و البته کادر فنی در سطح جهانی. سپاهان تنها نماینده ایران بود که توانست از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. در لیگ، آنها همه را ۴-۳ شکست دادند و کبک آنها بسیار سرگرم کننده است. با این حال اوج حساس زردها در پایان نیم فصل اول رسید. محرومیت ۶ بازیکن این تیم و شکست های متوالی باورنکردنی سپاهان را از اوج پایین کشید و مشکلاتی را برای این تیم ایجاد کرد که ممکن است تا ابتدای نیم فصل ادامه پیدا کند. در چنین لحظاتی بود که ژوزه مورایس خداحافظی کرد، در حالی که مدیران باشگاه توانسته اند او را منصرف کنند. به نظر می رسد فرمول لیگ امسال این است؛ حاشیه های خود را بهتر مدیریت کنید، قهرمان شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا