ترندهای روز

درگیری مسلحانه اوباش مشهد بر سر تصاحب زمین‌های بدون صاحب

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی دیروز در حاشیه عملیات قهرآمیز پلیس اطلاعات و امنیت عمومی مشهد برای دستگیری اوباش مسلح از ابتدا گفت: اردیبهشت در این ماه دو گروه اوباش و برهم زننده امنیت عمومی که به دلیل اختلافات قبلی در کشتار مردم و درگیری مسلحانه نقش داشتند، همزمان با آغاز طرح مقابله با شرارت و اوباش توسط پلیس تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند. در نیمه های شب دوباره دستگیر شدند. سرتیپ دوم احمد گردن افزود: این درگیری مهیب در شرق مشهد زمانی رخ داد که دو گروه هنجارشکن و اراذل و اوباش در مقابل یکدیگر صف آرایی کردند و درگیری مسلحانه وحشتناکی داشتند. شدت این درگیری به حدی بود که گاه همدستان و حامیان خود را با قمه و شمشیر و حتی گلوله هدف قرار می دادند.

وی افزود: در این شرایط در پی تماس مردمی با پلیس ۱۱۰، بلافاصله عوامل کلانتری مصلی به محل درگیری در منطقه محمدآباد رفتند اما اشرار و برهم زنندگان نظم و امنیت مردم با استفاده از تاریکی شب از محل فرار کردند. با وجود این، امدادگران اورژانس ۲ نفر از سرکردگان مجروح و یکی از فرزندانشان را به مراکز درمانی منتقل کردند، اما به دلیل احتمال حمله مسلحانه دیگر اوباش به مرکز درمانی، هر یک از سرکردگان در دو بیمارستان مجزا (سینا و شهید غیاب) بستری شدند. ). آنها در حالی در بیمارستان بستری شدند که یکی از آنها مورد اصابت ۶ گلوله قرار گرفت. این فرمانده حراست تصریح کرد: از سوی دیگر نیروهای پوششی پلیس برای حفظ جان مجروحان وارد عمل شدند و در مراکز درمانی از متهمان مراقبت کردند، اما اوباش یکی از طرفین که به اندازه جدید هستند. گروهک ها در ساعات اولیه صبح ناگهان برای انتقام از سرکرده گروه رقیب به بیمارستان سینا هجوم آوردند اما قبل از رسیدن به مرکز درمانی با جوانان طرف مقابل مواجه شدند و درگیری مسلحانه دیگری در تاریخ رخ داد. خیابان مقابل این اتفاق در بیمارستان سینا رخ داد اما قبل از حضور عوامل انتظامی از محل درگیری متواری شدند.

سردار احمد گردانی با تاکید بر حساسیت و اهمیت این حادثه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همزمان با طرح مقابله با اشرار در مشهد، عملیات گسترده ای برای شناسایی و دستگیری قمه اندازان مجرب و جوانان آنها انجام شد. در ادامه یک گروه آموزش دیده پلیس اطلاعات و امنیت به سرپرستی سرهنگ کسروی (رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی مشهد) وارد عمل شده و با اخذ دستورات قاطع قضایی و انجام یکسری رصدهای اطلاعاتی شبانه روزی، آنها را به انجام رساندند. مخفیگاه اراذل و اوباش مسلح در شرق مشهد شناسایی شد. اما همچنان مخفیگاه خود را عوض می کردند تا اینکه عملیات در چند شاخه اطلاعاتی به مرحله جدیدی رسید و نیروهای پلیس موفق شدند ۷ نفر از سرکردگان و عوامل اصلی اشرار مسلح را دستگیر و در بازرسی از ۲ قبضه سلاح و تعدادی قبضه سلاح کشف کنند. سلاح سرد در مخفیگاه آنها

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به سوابق متعدد متهمان افزود: تمامی دستگیرشدگان دارای سابقه نزاع و شرارت و برخی از آنها حتی سابقه قتل عمد نیز دارند.

وی گفت: تحقیقات پلیس با هماهنگی قضایی برای دستگیری سایر افرادی که در درگیری های مسلحانه دست داشته اند ادامه دارد. سرتیپ دوم پاسدار همچنین به مجرمان و هنجارشکنان اجتماعی هشدار داد: این آخرین توصیه پلیس به اراذل و اوباش است که فکر می کنند باز هم می توانند با قدرت نمایی و استفاده از قمه مشهور شوند یا در جنایت معروف شوند.

وی افزود: پلیس با دستور قاطع دادگاه عملیات گسترده ای را برای مقابله با قلدری آغاز کرده است و اگر برخی از مدعیان دست از جنایت و تخلفات خود برندارند مطمئن باشند حتی حضور پلیس زمان زیادی طول نخواهد کشید. در خواب.” چشم و انگشتر قانون به دستشان بسته می شود و در این صورت دیگر ندامت و گریه التماس فایده ای ندارد و عاملان شرارت و تشویش اذهان مردم به اشد مجازات قانونی محکوم می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا