اخبار اقتصاد ایران

دریافت و تخصیص 100 درصد اعتبارات ممكن از محل طرح عوارض برق روستایی

مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از دستاورد بزرگ این شرکت در جذب منابع مالی و اعتبارات احتمالی از محل شارژ برق روستایی خبر داد.

افق میهن، مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان از دستاورد بزرگ این شرکت در جذب منابع مالی و اعتبارات احتمالی از محل شارژ برق روستایی خبر داد.

صادقی تاکید کرد: ۲۴۶ میلیارد تومان توسط شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان برای سال مالی ۱۴۰۲ در این ردیف بودجه اختصاص یافته است.شهریور ۱۴۰۲ تا شهریور ۱۴۰۳) از محل اعتبارات مالیات برق روستایی از شرکت توانیر جذب و برای پروژه های روستایی استان تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: این منابع برای ۷۳۷ پروژه در قالب اصلاح و توسعه شبکه های توزیع برق همراه با برق رسانی به مشترکان ۴۴۰ روستای استان تخصیص و به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل توزیع برق گیلان گفت: در اجرای این طرح به ۳ روستای توت باغ و روچال در تالش و رزن در رودسر با اعتباری نزدیک به ۲۳ میلیارد ریال و برق رسانی به ۱۲۰ خانوار عشایری برق رسانی شده است. از طریق پنل های خورشیدی قابل حمل با اعتباری بیش از ۵ میلیارد ریال استفاده شده است.

صادقی تصریح کرد: برای بهسازی و توسعه شبکه های برق روستایی استان، احداث ۵۷ کیلومتر شبکه فشار متوسط، تبدیل ۲۱۶ کیلومتر شبکه فرسوده به کابل خودپایدار، ساخت و بهسازی ۲۲۶ ترانس برق و … تعویض ۱۱۲۵ تیر برق فرسوده با اعتباری حدود ۲۲۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات است. انجام شده است.

وی افزود: ۲۸ میلیارد تومان برای برق رسانی به خانوارهای روستایی مجرد اختصاص یافت که از این میزان با احداث ۳۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف برق ۳۸۳ خانوار برق رسانی شده است. مدیرعامل توزیع نیروی برق گیلان ضمن تشکر از همکاران و ستاد این شرکت در برنامه ریزی و اجرای این پروژه ها گفت: ۱۰۰ درصد کارها در زمینه برق رسانی روستایی و برق رسانی تک خانوار انجام شده است و در توسعه و بهسازی نیز آمارها نشان می دهد که پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه ها و به زودی تکمیل خواهند شد.

صادقی در پایان گفت: برای سال مالی آینده برنامه ریزی و مذاکره برای جذب ۲۹۲ میلیارد تومان از محل عوارض برق انجام شده است که با اجرای این طرح ها شاهد پیشرفت گسترده در شبکه های توزیع و برق خواهیم بود. امکانات گیلان در مناطق روستایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا