ورزشی

در انتظار شکست ژاپن بعد از ۱۸ سال

ایران در دیدار دشوار مقابل سوریه جان سالم به در برد و با تساوی یک بر یک و پیروزی در ضربات پنالتی وارد این مرحله شد و ژاپن هم با نتیجه ۳ بر یک بحرین را شکست داد و راهی این دور از رقابت ها شد.

ایران بازی سختی با تیمی داشت که در رده بندی فیفا ۷۰ پله از آنها پایین تر بود و بازی دفاعی سوریه برای ایران دردسرساز شد و ایران را ده نفره کرد اما برنده به دلیل ضربات پنالتی از زمین مسابقه اخراج شد.

شنبه هشتمین حضور متوالی خود در این مرحله از رقابت ها خواهد بود و ملی پوشان ایران در چهار بازی قبلی خود تنها یک بار از این مرحله عبور کرده اند که به دور قبل باز می گردد که شاگردان کی روش با نتیجه ۳ بر چین چین را شکست دادند. ۰ در سال ۲۰۱۹. دادند.

تیم ملی از مارس ۲۰۲۲ مقابل تیمی از آسیا شکست نخورده است (شکست ۲-۰ مقابل کره جنوبی) و در ۱۲ بازی از ۱۳ بازی اخیر خود مقابل تیم های آسیایی در وقت قانونی پیروز شده است.

برای رسیدن به آخرین برد ایران مقابل ژاپنی ها باید ۱۸ سال به عقب برگردید، جایی که ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۵ در ورزشگاه آزادی ژاپن را ۲-۱ شکست داد.

به نظر می رسد شکست تکان دهنده مقابل عراق ژاپن را از خواب بیدار کرده است. این تنها شکستی است که شاگردان هاجیمه موریاسو در دوازده بازی قبلی خود متحمل شده اند. سامورایی ها در ۱۳ بازی از ۱۴ بازی اخیر خود در تمامی رقابت ها بیش از یک بار گل زده اند.

ژاپنی ها در هشت دوره اخیر جام ملت های آسیا به این مرحله رسیدند و تنها دو بار در سال های ۱۹۹۶ و ۲۰۱۵ از صعود به دور بعدی بازماندند و در ۶ دوره دیگر این مرحله را به سلامت پشت سر گذاشتند.

آبی ها در ۶ بازی از ۷ بازی اخیر خود مقابل ایران شکست نخورده اند، از جمله برد ۳-۰ در نیمه نهایی جام ملت های آسیا ۴ سال پیش و باید دید ایران انتقام باخت آن سال را خواهد گرفت یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا