ورزشی

در بازدید از ورزشگاه آزادی جا خوردم

مهدی تاج با اشاره به جلسه امروز (شنبه) کادر آماده سازی ورزشگاه آزادی برای بازی های خانگی تیم ملی و همچنین تیم های پرسپولیس و استقلال در لیگ نخبگان آسیا، گفت: این کادر باید همه روزه در ورزشگاه آزادی برگزار شود. . شاید لازم نباشد من و شما هر روز اینجا باشیم، اما تشکیل این ستاد ضروری است.

وی افزود: روز گذشته از ورزشگاه آزادی بازدید کردم. همه قسمت ها را دیدم و حتی از وسط سکوها عبور کردم. ورزشگاه قدیمی است و نیاز به بازسازی دارد. یک بار لودر گرفتند و قسمت هایی را خراب کردند و دیروز هم لودر آوردند و این اتفاق افتاد. خوشبختانه امنیت سکوها تامین شده است و مهم ترین قسمت ورزشگاه امنیت سکوها بود.

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر ادامه فعالیت این ستاد تصریح کرد: فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ، باشگاه ها و شرکت توسعه و تجهیز باید در این ستاد حضور داشته باشند. اساس این جلسه برای باشگاه ها است. ما پرسپولیس و استقلال را در ورزشگاه آزادی داریم. این دو باشگاه باید جلسه ای برگزار می کردند و ورزشگاه را پیگیری می کردند، کاری که AFC با ما انجام می دهد و درخواست میزبانی می کند و ما هم معرفی می کنیم. اگر ورزشگاه تایید شد که بازی کند اما اگر نشد ورزشگاه دیگری معرفی می کنیم.

وی همچنین یادآور شد: کشور ما به گونه ای است که باید دست به دست هم دهیم تا کارها پیشرفت کند. ستاد فعلی باید تا روز مسابقه به صورت دائمی تشکیل شود و همه بیایند و اقدامات انجام شده را ببینند و بررسی کنند. باشگاه های پرسپولیس و استقلال هم باید وارد کار شوند چون استثمارگر هستند. اگر بودجه ای برای بازسازی استادیوم یا هر چیز دیگری ندارند، حداقل در جریان باشید.

تاج خاطرنشان کرد: صحبت های آقای دهقانی (مسئول اداره مسابقات بین المللی) درباره قوانین جدید درست بود و ما را نگران کرد. اساس ما انجام کارها در ورزشگاه آزادی است اما در صورت عدم امکان اولویت ما تشکیل این ستاد برای برگزاری مسابقات است. در قسمت هایی که استادیوم آماده نیست باید دیوار حائل بسازیم، البته صندلی هایی برای این قسمت ها خریداری شده است، اما اگر دیر رسیدید باید از قسمت های دیگر ورزشگاه استفاده کنید. بخش VIP و CIP باید برای برگزاری بازی آماده باشد. مقاومت سکوها تامین شده و صندلی ها خریداری شده است، اما حداقل باید این دو قسمت (VIP و CIP) را به AFC برای میزبانی بدهیم. مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال ظرفیت ورزشگاه نیستند، هر ظرفیت ورزشگاهی قابل قبول است. هیچ کس نگفت که باید ۶۰ تا ۸۰ هزار تماشاگر داشته باشید. ورزشگاه آزادی در حال حاضر این ظرفیت را دارد اما باید یک سری اولویت ها مانند VIP و CIP تامین شود تا مانع برگزاری بازی نشود.

وی به جریمه هایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا برای عدم آمادگی برای حضور در ورزشگاه میزبان در نظر گرفته است اشاره کرد و گفت: جریمه هایی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در نظر گرفته سنگین است. جریمه باشگاه ها ۳۰۰ هزار دلار است، جریمه ای که برای سپاهان در نظر گرفتند رقم کمی نبود (۸۲ هزار دلار). علاوه بر جریمه، حذف هاست نیز وجود دارد. اگر تیمی بیاید و نتوانیم بازی را برگزار کنیم، نتیجه ۳-۰ می شود. اینها مسائلی است که ما را به هم نزدیک کرده است. کار انجام شده در ورزشگاه آزادی قابل تحسین است. شرکت توسعه و تجهیز یک استادیوم را تکمیل کرده، صندلی ها را تغییر داده و مقاومت سکوها را افزایش داده است. اگر زمین معمولی بود شاید راحت تر استادیوم می ساختند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: پرسپولیس و استقلال باید فعال باشند و هیچکس حق ندارد کار نکند. همه باید کار کنیم و به سمتی برویم که این ورزشگاه آماده است. در مورد استادیوم های دیگر صحبت خواهیم کرد. ورزشگاه آزادی فعلا در اولویت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا