اخبار بورس

در جلسه معارفه پارس فنر چه گذشت؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر سال ۱۳۸۹ جلسه معرفی شرکت پارس فنر جهت اعلام آخرین وضعیت مالی و عملیاتی برگزار شد تا این شرکت ۲۵۰ میلیارد تومانی در آینده نزدیک آماده عرضه سهام در بازار دوم فرابورس شود.

تاریخچه تاسیس شرکت پارس فنر

محمدرضا پیروز هاشمی، مدیرعامل شرکت پارس فنر در سخنانی درباره تاریخچه این شرکت گفت: پارس فنر در سال ۱۳۶۲ با مجوز تولید ۳۵۰۰ تن انواع فنر تخت خودرو تاسیس شد و در سال ۱۳۷۷ فعالیت خود را آغاز کرد. ظرفیت تولید به ۱۰۰۰۰ تن در سال افزایش یافت و در سال ۹۵، ۵۴ درصد از سهام فن سازی خاور توسط ایران خودرو خریداری شد. در سال ۱۳۷۷ ظرفیت تولید به ۱۵۰۰۰ تن در سال افزایش یافت و در سال ۱۳۷۸ شرکت کیمیا فولد آریا برای تولید روبالشی و مواد اولیه فنری تخت به بهره برداری رسید. همچنین در سال ۱۴۰۱ شرکت فولاد فولد صنعت ساپرا برای تولید انواع لوازم فنری خریداری شد.

مدیرعامل شرکت پارس فنر گفت: این شرکت در سال ۱۴۰۱ از سهامی خاص به سهامی عام تبدیل و به عنوان نماد معاملاتی ۳۱۱ در بورس ایران پذیرفته شد.

زیرمجموعه های فصل بهار کدامند؟

مدیرعامل پارس فنر تصریح کرد: این شرکت ۵۴ درصد سهام را در اختیار دارد شرکت بهار شرقی از بورس خریداری شد.

شرکت دانشبانیان پارس فنر به عنوان شرکت مادر در زمینه تولید انواع فنرهای تخت برای صنایع خودروسازی و ریلی فعالیت دارد. سه شرکت فن سازی خاور، کیمیا فولد آریا و فولد صنعت ساپرا این یکی از زیرشاخه های «فنر» است که به ترتیب ۵۴ درصد و ۹۸ درصد سهام آن را در اختیار دارد.

ساختار سهام شرکت پارس فنر

در ترکیب سهام این شرکت، احمد جلیلی تنها ۳۸ درصد و رضا جلیلی و کسری جلیلی هر کدام تنها ۳۱ درصد سهام را در اختیار دارند.

سرمایه اولیه شرکت با ۳۶۰ نفر پرسنل ۲ میلیارد تومان بود و در شش مرحله افزایش سرمایه به ۲۵۰ میلیارد تومان رسید.

محصولات تولید شده

محصولات این گروه شامل انواع فنر تخت ساده، اتصالات سهموی و سهموی، انواع فنر سطح خودرو و انواع فنر و بست صنایع ریلی می باشد.

هدف اصلی از ورود به بورس چیست؟

با توجه به فرآیند ۱۱ مرحله ای ساخت محصولات پر در شرکت پارس فنر، انعطاف پذیری در خط تولید وجود دارد. سهم فروش پس از فروش این شرکت ۷۰ درصد بوده و دارای ۱۳۰ نماینده فروش انحصاری در تمامی استان ها می باشد. هدف اصلی ورود فرابورس افزایش شفافیت و نقدینگی است. امکان معافیت مالیاتی، استفاده از اوراق بهادار و تسهیلات بانکی و استفاده از مزیت های تامین مالی بازار سرمایه به منظور توسعه و افزایش تولید از دیگر اهداف حضور در بازار سرمایه است.

ارزش تخمینی شرکت و هر سهم

آزاده شکری مدیر ارزشیابی تامین سرمایه دماوند نماینده ارزش گذاری سهام این شرکت گفت: رشد سالانه درآمد عملیاتی پارس فنر در سال ۱۴۰۱ ۱۰۰ درصد و حاشیه سود در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۷ درصد بوده است. درآمد عملیاتی فنرزازی خاور نیز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۱۲۰ درصد افزایش داشته است.

شکری ادامه داد: در ارزش گذاری سهام از پنج روش شامل تخفیف سود، تنزیل جریان نقدی آزاد، تنزیل جریان نقدی آزاد سهامداران، نسبت قیمت به سود و خالص ارزش دارایی استفاده می شود. ارزش بر اساس روش های متوسط ​​۱۹۷۰ میلیارد تومان است. توسط شرکت پارس فنر ارزش گذاری شد و ارزش هر سهم ۷۸۸۱ ریال برآورد شد.

مقصد صادراتی پارس فنر

مدیرعامل شرکت پارس فنر گفت: صادرات به کشورهای افغانستان، عراق، قزاقستان، سوریه و کویت است. حتی به کانادا و آمریکا هم صادرات داشتیم که پس از تحریم های ظالمانه علیه ایران از مقاصد صادراتی ما حذف شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا