اقتصاد جهان

در خواست غرامت خانواده های قربانیان سقوط بوئینگ 737 مکس

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از ملی نیوز، خانواده های قربانیان دو سانحه مرگبار ۷۳۷ مکس از وزارت دادگستری آمریکا می خواهند که بوئینگ را ۲۴.۸ میلیارد دلار جریمه کند و این شرکت را “مرگبارترین جنایات شرکتی مرتکب شده در تاریخ” می دانند. ایالات متحده است.

پل کسل، وکیل مدافع خانواده‌های ۱۵ قربانی، روز چهارشنبه در نامه‌ای به وزارت دادگستری گفت: این مبلغ از نظر قانونی موجه و به وضوح مناسب است.

وی افزود: ۱۴ تا ۲۲ میلیارد دلار از این مبلغ در صورتی که بوئینگ از این بودجه برای نظارت مستقل شرکتی و بهبود برنامه های ایمنی خود استفاده کند، ممکن است تعلیق شود.

کسل همچنین گفت که وزارت دادگستری باید این شرکت را تحت پیگرد قانونی قرار دهد و به هیئت مدیره شرکت هواپیمایی دستور دهد تا با خانواده ها ملاقات کند.

این نامه یک روز پس از آن منتشر می شود که دیو کالهون، مدیرعامل بوئینگ، با اعتراض عمومی سناتورهای آمریکایی مواجه شد که از این شرکت خواستند تا مشکلات «فرهنگ ایمنی» خود را برطرف کند.

بوئینگ و وزارت دادگستری بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

بوئینگ پس از شکستن درب بدنه هواپیمای ۷۳۷ مکس در جریان یک پرواز در ژانویه، تحت نظارت شدید قانونگذاران قرار گرفت.

در ۵ ژانویه، یک پرواز خطوط هوایی آلاسکا از پورتلند، اورگان، به کالیفرنیا از درب اضطراری در ارتفاع ۱۶۰۰۰ فوتی (۴۹۰۰ متری) سقوط کرد و تعدادی از ۱۷۱ مسافر را مجروح کرد. برخی از وسایل مسافران از جمله لباس و تلفن همراه نیز بر اثر فشار باد از این در خارج شده است.

این اولین حادثه با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس نیست که در سال ۲۰۱۵ به فضا پرتاب شد. سقوط های مرگبار این مدل هواپیما در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ منجر به توقف پروازهای آن در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۰ شد.

بسیاری از سرمایه گذاران بوئینگ نیز به سرعت سهام خود را در واکنش به این حوادث و افزایش خطرات برای چشم انداز تجاری شرکت فروختند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا