اخبار اقتصاد ایران

در دولت سیزدهم ۴۳۶واحد صنعتی گیلان پروانه بهره‌برداری گرفتند

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: زمینه اشتغال بیش از ۱۳ هزار جوان گیلانی در واحدهای صنعتی جدید در دولت سیزدهم فراهم شد.

ایران تحلیل، تیمور پورحیدری به تشریح خدمات عالی دولت سیزدهم در حوزه صنعتی گیلان پرداخت و اظهار داشت: در دولت سیزدهم ۴۳۶ واحد صنعتی گیلان موفق به اخذ پروانه بهره برداری صنعتی شده اند.

وی شتاب و تلاش دولت سیزدهم برای ارائه خدمات در حوزه صنعت را رو به رشد دانست و افزود: با وجود فضای تحریم و وجود چالش های سخت اقتصادی؛ بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صنعتی در دوره ۳ ساله دولت سیزدهم در گیلان انجام شد که نشان از حمایت و سیاست های مطلوب دولت در این بخش دارد.

مدیرکل صمت از سرمایه گذاری عمده در صنایع فلزی، قطعات خودرو، چوب و کاغذ فشرده و همچنین صنایع شیمیایی خبر داد و اظهار داشت: علاوه بر این واحدهای جدید، برخی از کارخانه های موجود نیز خطوط را تکمیل و تولید را در قالب یک واحد افزایش دادند. طرح. در این مدت تعداد طرح های عمرانی به ۴۱ طرح رسید.

این مسئول راه اندازی نهضت احیای واحدهای تولیدی را یکی از ابتکارات دولت ریاست جمهوری شهید خمت دانست و افزود: این امر با تشکیل ستاد احیاء و با هدف بهره مندی بهینه از سرمایه گذاری های قبلی و جلوگیری از رونق اقتصادی انجام شد. هدر رفت منابع اقتصادی در استان گیلان و در سایر استان ها انجام شد که نتیجه آن راه اندازی مجدد ۱۱۶ واحد تولیدی کوچک و متوسط ​​در استان بود.

به گفته دکتر پورحیدری، در دولت سیزدهم با تشکیل کمیته ویژه بازآفرینی، بیش از ۳۲۲ واحد راکد شناسایی و تشخیص داده شده که اکثر آنها قابلیت احیا دارند و به تدریج ۱۱۶ واحد احیا اضافه می شود.

لازم به ذکر است در حال حاضر ۱۸۳۰ واحد صنعتی و بیش از ۱۷۰۰۰ واحد صنعتی – صنفی در گیلان فعال هستند و صنعت گیلان در زمینه انواع مقاطع فولادی و حصیر مسی، صنایع سلولزی، کاغذهای فشرده چوبی و پالت سازی می باشد. صنایع داروسازی، لوازم خانگی کوچک، منسوجات و پوشاک، و صنعت کیک و کلوچه از بخش‌های پیشرو محسوب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا