اخبار بورس

در سال ۱۴۰۲ کدام نماد‌ها بیشترین و کدام نماد‌ها کمترین بازدهی را داشتند؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامدر سال ۱۴۰۲ شاخص کل بورس چهار ماه رشد و هشت ماه افت را تجربه کرد و در نهایت سال ۱۴۰۲ را با نزدیک به ۲.۲ میلیون واحد به پایان رساند. در حالی که شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در ابتدای سال ۲.۳ میلیون واحد بود، در پایان سال ۱۴۰۲ در محدوده ۲ میلیون تا ۱۹۵ هزار واحد قرار داشت.

در پایان سال ۱۴۰۲، شاخص کل ۲۳۴۶۳۵ واحد کمتر از سطح ۱۴۰۱ بود و رشد ۱۱.۹ درصدی را به ثبت رساند. بنابراین می توان گفت میانگین بازدهی بورس در سال گذشته ۱۱.۹ درصد بوده است.

بررسی بازار سهام در سال ۱۴۰۲ حکایت از کاهش شدید قیمت برخی از سهام دارد. این گزارش به بررسی نمادهایی می پردازد که بیشترین افزایش و بیشترین افت را در سال ۱۴۰۲ داشته اند.

بیشترین تخفیف در سال ۱۴۰۲ متعلق به چه نمادهایی بود؟

بررسی عملکرد نمادهای بورسی در سال ۱۴۰۲ نشان می دهد که پنج نماد خبانیان، آبین، فنفت، وزمین و قنگش بیشترین کاهش قیمت را در بین سایر نمادهای بورسی به ثبت رساندند.

در سال گذشته خبانیان ۶۱ درصد افت و در راس نمادهایی قرار گرفت که بیشترین افت را تجربه کرد. در دسته دوم نماد رفاه در ۵۴ درصد سقوط خواهد کرد ابین با ۵۲ درساز، قنگاش با ۵۱ درصد، زمین و نفت با ۵۰%، هشتکوه با ۴۹ درصد جزو دسته های بعدی بودند که بیشترین ضرر را برای سهامداران خود داشتند. نمادها امین با ۴۸ درصد و Bhair و Plateau هر کدام با افت ۴۶ درصدی بیشترین کاهش در بین نمادهای بورسی در سال ۱۴۰۲ اتفاق افتاد.

بیشترین افزایش قیمت در سال ۱۴۰۲ متعلق به چه نمادهایی بود؟

از جمله نمادهای سودآور در سال ۱۴۰۲، سرمایه گذاری مسکن شمال شرق با نماد بود شرق با رشد عالی ۴۲۲ درصد با اختلاف زیاد در صدر قرار داشت.

نماد تازه معرفی شده کرومیت که در روز چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ در بازار سرمایه عرضه شد ۳۷۰ درصد دوم رشد بود.

شرکت کارخانه های صنعتی با مسئولیت محدود لازم است ۲۹۱ درصد سود در سال ۱۴۰۲ برای سهامداران خود آورده است.

فکمند با ۲۷۷ درصد، و با ۲۶۷ درصد، ثوارس با ۲۴۸ درصد و تزاگرس با ۲۴۷ درصد رشد در دسته های بعدی طبقه بندی شد.

زمانان با ۲۴۱ درصد، ASP با ۲۳۹ درصد و Vegstar با ۲۳۴ درصد سال گذشته بازدهی مثبتی داشتند.

نکته قابل توجه این است که نمادهای سرمایه گذاری در سال گذشته بازده خوبی را کسب کردند.

داده ها: Enigma

منبع: ایران تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا