اخبار اقتصاد ایران

در سفر ۵ روزه به استانبول کجا را ببینیم؟

استانبول یکی از زیباترین و توریستی ترین شهرهای جهان است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. اگر شهر استانبول را برای گذراندن تعطیلات خود انتخاب کرده اید و این را از خود می پرسید در سفر ۵ روزه به استانبول کجا باید دید چند دقیقه از وقت خود را به ما بدهید دیدنی های استانبول تا شما را برای داشتن یک سفر خاطره انگیز در این پنج روز معرفی کنم.

برنامه ریزی روز اول سفر به استانبول

میدان سلطان احمد

روز اولی که به استانبول می روید بهتر است تور خود را از میدان سلطان احمد شروع کنید. اگر به بناهای تاریخی علاقه دارید، این میدان می تواند بهترین گزینه باشد، زیرا در این میدان بناهای تاریخی مانند ایاصوفیه و ساختمان زیرزمینی باسیلیکا سیسترن را خواهید دید.

مسجد ایا صوفیه

مسجد ایا صوفیه این بنا یکی از زیباترین بناهای تاریخی نه تنها در ترکیه بلکه در کل جهان است و به عنوان هشتمین بنای عجیب دنیا شناخته می شود. خوشبختانه این ساختمان دارای راهنما می باشد و می توانید به زبان ترکی و انگلیسی با او در ارتباط باشید و سوالات خود را از او بپرسید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تماشای این دو ساختمان تنها یک ساعت وقت شما را می گیرد و پس از آن می توانید به ساختمان های دیگر این میدان بروید.

مسجد کبود یکی از بناهای تاریخی عثمانی است

یکی دیگر از ساختمان های استانبول است که قطعا از شکوه و عظمت آن شگفت زده خواهید شد. منبر این مسجد در واقع یک اثر هنری است و یکی از پربازدیدترین بناهای ترکیه به شمار می رود. جالب است بدانید در گذشته میدان سلطان احمد محل دویدن اسب های یونانی بوده و تماشای آن خالی از لطف نیست. بعد از اینکه میدان را دیدید می توانید برای صرف غذا به رستوران های اطراف میدان سر بزنید تا پس از سرو غذا به گشت و گذار خود ادامه دهید.

مسجد آبی استانبول

روز دوم سفر به استانبول تماشای مناظر گردشگری

کاخ توپکاپی، کاخ توریستی جذاب

بهتر است روز دوم را با بازدید از کاخ توپکاپی آغاز کنید. این کاخ اولین جایی است که به ذهن گردشگران می رسد. با تماشای این منظره به راحتی می توانید قایق ها و کشتی های زیبای عبوری را تماشا کنید. برای بازدید از بخش های مختلف این کاخ مانند حرمسرا، خزانه کاخ و کلیساها حدود ۳ ساعت زمان نیاز دارید. مطمئن باشید قسمت های مختلف این کاخ به قدری جذاب و جذاب هستند که باعث می شوند خود را گم کنید و ساعات خوشی را سپری کنید.

بندر آمینونو با رستوران‌های لوکس و کشتی‌های کروز

پس از دیدن این کاخ و خوردن یک کباب ترکی خوشمزه به بندر امینونو بروید. در این بندر می توانید ۲ ساعت فوق العاده و هیجان انگیز را در تنگه با کشتی های تفریحی و قایق های تفریحی سپری کنید. بعد از قایق سواری به هتل نروید و برای شام به قسمت اروپایی این شهر بروید و شام خود را در یک رستوران عالی و مجلل صرف کنید.

روز سوم سفر به استانبول

کاخ دلما با معماری بسیار زیبا

باغ ها و کاخ های استانبول آنقدر زیبا هستند که اگر همین الان بلیط هواپیما استانبول خودتان برای بازدید از این کاخ ها و باغ ها رزرو کنید، ضرر نخواهید کرد. کاخ دلما برای افرادی که به معماری تاریخی علاقه دارند نیز گزینه بسیار مناسبی است. در اطراف این کاخ خیابان ها و مراکز خرید بسیار خوبی وجود دارد و می توانید با پای پیاده از این بازارها دیدن کنید. در بازارهای اطراف کاخ دولما مغازه های متنوع و رنگارنگ زیادی وجود دارد. بهترین لباس ها و لوازم آرایشی را می توانید از این فروشگاه ها تهیه کنید. البته باید اضافه کنیم که اگر از علاقه مندان به موسیقی هستید، می توانید موسیقی مورد نیاز خود را نیز از این بازار خریداری کنید. این بازار به برج گالاتا ختم می شود. قطعا وقتی به این برج رسیدید غروب است پس از پله های برج بالا بروید و از تماشای غروب لذت ببرید.

کاخ دلماباکچا

روز چهارم سفر به استانبول

هالیک، خلیج گلدن

چهارمین روز از سفر پنج روزه خود را برای بازدید از خلیج طلایی یا هالیک در نظر بگیرید.

موزه چورا

پس از تماشای خلیج هالیک، می توانید به موزه چورا بروید. در واقع این موزه به کلیسایی معروف است که سال ها پیش به موزه و بعداً به مسجد تبدیل شد. جالب است بدانید که این موزه تنها یک کیلومتر با ساحل جنوبی فاصله دارد.

قلب استانبول، مسجد ایوب

پس از بازدید از این دو مکان می توانید به مسجد ایوب بروید. مسجد ایوب قلب استانبول است و به عنوان دومین کعبه در جهان شناخته می شود، بنابراین قطعا ارزش دیدن دارد.

رستوران قدیمی

پس از بازدید از قلب استانبول، مسجد ایوب، می توانید یک ناهار خوشمزه میل کنید و بقیه روز را در بندرگاه و قایق سواری بگذرانید. یکی از

روز پنجم سفر به استانبول

بهتر است روز آخر را به بازدید از جزایری مانند جزیره پرنس بگذرانید. این جزایر از ۹ جزیره زیبا مانند Kinaliada، Buyuk Ada، Borgazada و Hiblidia تشکیل شده و گزینه بسیار مناسبی برای کسانی است که به دنبال هیجان و شنا هستند. برای بازدید از این جزایر می توانید با کشتی سفر کنید و آخرین روز سفر خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنید. علاوه بر این، می توانید املت و چای دریایی را روی عرشه سفارش دهید.

مراکز خرید استانبول که در این ۵ روز باید از آنها دیدن کنید

اگر از آن دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به خرید و فروش اجناس ترکی دارید، مرکز خرید فروم را به شما پیشنهاد می کنیم. این مرکز خرید در قسمت اروپایی استانبول واقع شده و دارای ۲۸۶ فروشگاه مجزا می باشد. در این فروشگاه ها می توانید انواع برندهای پوشاک، لوازم آرایش، کیف و کفش، عطر و ادکلن، عینک، ساعت، لوازم ورزشی و … را مشاهده و خریداری کنید. از امکانات این مرکز خرید می توان به فروشگاه ها و هایپرمارکت های بزرگ، رستوران های بین المللی و ترکی، فودکورت، کافه، داروخانه، صرافی و پارکینگ اشاره کرد. مرکز خرید بعدی که باید از آن دیدن کنید، مرکز خرید جواهر لعل است. این مرکز دارای ۶ طبقه و دارای ۳۴۳ فروشگاه می باشد. اگر می خواهید از تمام فروشگاه های آن بازدید کنید، قطعا به بیش از یک روز نیاز خواهید داشت. مطمئن باشید دست خالی این مرکز خرید را ترک نخواهید کرد.

مراکز خرید استانبول

برای سفر به ترکیه چه وسایلی لازم است؟

حتما می دانید که برای رفتن به خارج از کشور به تعدادی مدارک مانند شناسنامه، کارت ملی، بیمه مسافرتی، پاسپورت و بلیط رفت و برگشت نیاز دارید. اگر می خواهید با افراد مختلف صحبت کنید، بهتر است یک فرهنگ لغت فارسی به ترکی همراه خود داشته باشید. وسایل شخصی خود مانند حوله، ملحفه، ملحفه، مسواک، شانه، ناخن گیر، نوار بهداشتی و در صورت مصرف داروی خاصی را حتما در چمدان خود قرار دهید. برای رفتن به ساحل کیف ورزشی، کرم ضد آفتاب و مایو را فراموش نکنید. اگر قصد سفر از تهران را دارید پیشنهاد می کنیم بلیط هواپیما تهران استانبول خمیر بخرید.

آخرین کلمه

استانبول محبوب ترین شهر ترکیه است که در بین گردشگران جهان به خصوص ایرانیان بسیار محبوب است. از آنجایی که ترکیه همسایه ایران است، ایرانی ها معمولا این کشور را برای سفر انتخاب می کنند. اما متاسفانه به دلیل عدم آشنایی با مکان های گردشگری در سفر دچار سردرگمی می شوند. به همین دلیل است که امروز تعدادی از محبوب ترین ها را انتخاب کردیم دیدنی های استانبول به کسانی که قصد یک سفر کوتاه پنج روزه به این کشور را دارند معرفی کنید. اگر این را از خود بپرسید در سفر ۵ روزه به استانبول کجا باید دید مکان های خیابان استقلال، مسجد ایاصوفیه، آکواریوم فلوریا، جواهر مال، فروم مال، جزایر پرنس، خلیج هالیک، کاخ دولما و کاخ توپکاپی را از دست ندهید. امیدواریم سفری به یاد ماندنی و لذت بخش داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا