اخبار بورس

در شرایط فعلی، بازار متعادلی خواهیم داشت

بازاری بدون ریسک یا ریسک تقریباً صفر در وجوه.

در شرایط فعلی تا پایان سال تا حد زیادی بازار متعادلی داریم و نمی توانم تصور کنم که بازار نزولی شود و اگر صعودی هم باشد، صعودی جزئی خواهد بود.

بازار بدون ریسک یا تقریباً بدون ریسک برای صندوق ها

«اخبار بورسا»:

محمود یاسینی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با ایران تحلیلوی با اشاره به شرایط فعلی بازار سرمایه گفت: در خصوص شرایط بازار به طور کلی می توان گفت که بحث اعتماد یکی از الزامات همیشگی بازار است. اما به نظر من بحث بلاتکلیفی و اعتماد در بازار در شرایط فعلی قابل بحث نیست و بحث منطق اقتصادی است که در حال حاضر حکم می کند که منابع زیادی به سمت بازار هدایت نشود، زیرا ممکن است وجود داشته باشد. در حال حاضر چشم اندازهای قوی برای بازار هستند که نمی توان تصور کرد.

در حال حاضر در فصل بودجه هستیم و همیشه در بحث بودجه ریسک‌هایی از سوی دولت و مجلس وجود داشته است و پیشنهادات دولت همیشه بازار محور بوده است و این می‌تواند چیزی باشد که این بخش از بحث اعتماد مطرح می‌شود. بازگشت به.

این کارشناس در خصوص تاثیر نرخ ارز بر بازار سرمایه گفت: در شرایط فعلی به این نتیجه می رسیم که شاید نتوانیم افزایش شدید بازار را تصور کنیم. بحث نرخ دلار وجود دارد که اکنون به این دلیل است که دولت حداقل در ظاهر نشان می دهد که می تواند روزانه حدود ۲ میلیون بشکه نفت بفروشد و از نظر کنترل کمی بازتر شده است. ارز، و اجازه نمی دهد که ارز به شدت در حال رشد است و همچنین انگیزه ای برای این کار دارد. .

وی افزود: از آنجایی که نرخ ارز به طور سنتی محرک بازار بوده است، ممکن است انگیزه خاصی وجود نداشته باشد و علاوه بر این، بازاری بدون ریسک یا تقریباً بدون ریسک برای صندوق هایی داریم که هم اکنون بازدهی ۲۷ درصدی را ارائه می دهند. شکل صعود T. آنها می توانند به سرمایه گذاران خود بگویند که نسبت P/E حدود ۳.۷ خواهد بود. بنابراین، فرض بر این است که رقیب بازاری که چشم‌انداز رشدی ندارد، سهامی را در کوتاه‌مدت خریداری می‌کند که نسبت P/E آن اکنون زیر ۳.۷ است، با در نظر گرفتن ریسک‌های احتمالی که جزء لاینفک بازار است.

وی درباره انتشار گزارش های فصلی و تاثیری که می تواند بر بازار داشته باشد، گفت: اگر این موارد را با هم جمع کنیم، می بینیم که در حالی که عملکرد شرکت ها در گزارش ها قابل قبول بوده، در شرایط به موقع بودن، P/ نسبت E 1402 در محدوده ۵۶ است و اکنون برای سهام بزرگ و سهام بنیادی، برای نسبت P/E پیشروی ۱۴۰۳، شرکت به چهار محدوده تقسیم می شود. بنابراین می توان گفت بسیاری از سهام در قیمت فعلی هستند و نمی توان رشد قابل توجهی را برای آنها انتظار داشت. به نظر من، اگر متغیرهای موجود در مفروضات برآورد سودآوری تحلیلگر تغییر کنند، ممکن است سهام افزایش یابد.

مهمترین چیز نرخ ارز است، داده های اقتصادی نشان می دهد که منطقاً نباید در این حدود باشد، اما به دلیل دسترسی آسان دولت از طریق فروش نفتی که گفتم، این دسترسی فراهم شده و فرصت برای دولت ایجاد شده است. برای تنظیم نرخ ارز برای کنترل

وی ادامه داد: این عامل پشتوانه رشد نیست. از سوی دیگر، بحث کنترل قیمت همیشه مطرح بوده و تحلیلگران در حال حاضر انتظار رشد استثنایی و منطقی در فروش شرکت را ندارند. بنابراین قیمت ها در همین محدوده، حالا ۵ درصد بالاتر و ۵ درصد پایین تر، منطقی است که باید در این مکان ها قرار گیرند. به نظر من اگر نگاه دولت به کل اقتصاد تغییر نکند و روابط باز نشود، با رفع تحریم ها مبادلات تسهیل نمی شود و هزینه شرکت ها کاهش نمی یابد.

یکی از این انگیزه ها ممکن است چشم انداز انتخابات آمریکا باشد، با این احتمال که جمهوری خواهان در سال آینده برجستگی بیشتری پیدا کنند. در غیر این صورت در شرایط فعلی فکر می‌کنم تا پایان سال تا حد زیادی بازار متعادلی داشته باشیم و نمی‌توانم تصور کنم که بازار نزولی شود و اگر صعودی هم باشد یک افزایش جزئی خواهد بود، اما; بیشتر آن تا آخر زمان باقی خواهد ماند. فکر می کنم تا پایان سال بازار رنجی خواهیم داشت.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا