اخبار اقتصاد ایران

در شنبه خونین بورس چه گذشت؟ | شانزدهمین روز متوالی خروج سرمایه از بازار

امروز شنبه ۷ مهرماه شاخص کل بورس با افت ۲۴ هزار واحدی تنها توانست مقاومت خود را در کانال ۲ میلیون واحدی حفظ کند و به رقم ۲ میلیون و ۴۲ هزار واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با بیش از ۵ هزار واحد افت به عدد ۶۷۵۴۶۲.۱۶ رسید.

افق میهن، در پایان معاملات امروز ارزش معاملات امروز ۱۲ هزار و ۹۸۵.۵۴ میلیارد تومان، ارزش معاملات خرد ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان و امروز شاهد خروج ۴۶۲ میلیارد تومان نقدینگی واقعی از سهام و شاهد بودیم. وجوه معاملاتی بازار سرمایه در مهرماه تنها دو روز مثبت بود و از چهارم مهرماه به طور مستمر سرمایه خارج شد به طوری که امروز شانزدهمین روز متوالی است که بازار منفی شده است. همچنین ارزش امروز بازار ۷۷۴۱۵۴۳.۶۷ میلیارد تومان برآورد شد.

در دقایق پایانی بازار تعداد معاملات در صف فروش به ۵۰۲ نماد رسید و در نهایت در پایان روز کاری ۴۶۸ نماد در صف فروش و تنها ۲۵ نماد در صف خرید قرار گرفتند. ارزش صف های خرید ۱۱۷۶۶۶ میلیارد تومان و ارزش صف های فروش ۱۸۷۷۲۳۹ میلیارد تومان بوده است.

همچنین نمادهای فملی، فولاد، فارس، شپنا، وبملت، وغدیر و خودرو بیشترین تاثیر را بر شاخص داشتند. نمادهای پارسیان، فزر، فولاد، فملی، حفاری، کترم، حکمتی، کسرا، وبملت و وپارس ۱۰ نماد با بیشترین ارزش معاملات بودند. امروز صندوق های طلا شاهد هجوم سرمایه بود. در پایان معاملات امروز در مجموع ۷۵۷ نماد منفی و ۶۲ نماد مثبت گزارش شد و بر این اساس ۹۲ درصد نمادها منفی و تنها ۸ درصد نمادها مثبت بودند.

نمادهای فاذر، کسری، حفاری، فابهره کرومیت پنج نماد با بیشترین ورودی نقدینگی واقعی و نمادهای وشااره، فولاد، پارسیان، شپدیس و مبین پنج نماد با بیشترین جریان نقدینگی واقعی بودند.

به گزارش جماران، کارشناسان بازار سرمایه معتقدند نرخ سود بسیار بالا در بازار موازی نقش مهمی در شرایط کنونی بورس داشته است. با نرخ سود ۳۳ درصد در واقع صنایع نمی توانند سودآور باشند و سرمایه گذاری را جذب کنند و دولت باید نرخ فروش دلار شرکت ها را اصلاح کند. الان شرایط به گونه ای است که حاشیه سود دلال ها بیشتر از شرکت های تولیدی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا