اخبار اقتصاد ایران

در شهرستان رشت عرضه را همواره بالا و قیمت را پایین نگه داشتیم

سید سامان خوش کلام نایب رئیس اتحادیه میوه و تره بار رشت گفت: همواره عرضه را در سطح شهر رشت بالا و قیمت را پایین نگه داشته ایم.

ایران تحلیل، سید سامان خوش کلام، نایب رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار رشت و انباردار میدان میوه و تره بار آزادی گفت: در شهر رشت همواره عرضه را بالا و قیمت را پایین نگه داشته ایم. ما بسیاری از محصولات کشاورزی گیلان را از استان های دیگر وارد می کنیم اما قیمت در شهر رشت نسبت به بسیاری از استان ها مناسب تر است و این برنامه ای بود که هیئت مدیره با افزایش تولید روزانه میوه در میدان آزادی و ولیعصر (عج) طراحی کرد. .
بزرگترین بازار عرضه میوه و تره بار در گیلان که دارای محصولات متنوع از سراسر کشور با قیمت مناسب است روزانه بخش زیادی از نیاز مرکز استان و شهرستان های اطراف از جمله رشت، خمام، لشت نشاء، خوخبیجار، کوچ اصفهان و حتی رامسر. میدان بزرگ آزادی رشت با مساحتی حدود ۶ هکتار البته مرکز دیگری در رشت در احمد گوراب به نام ولیعصر با مساحتی حدود ۲ هکتار در تامین میوه و تره بار مرکز استان موثر است. میدان میوه و تره بار آزادی در سال ۱۳۷۱ توسط افراد خوشنام از دل بازار در کنار انبارداران خوش نام راه اندازی شد و تا به امروز این میدان همچنان در تلاش است تا مهمترین نیاز مردم استان را در میدان میوه با همین رفتار و اخلاق مشتری مداری. و برای تهیه میوه و سبزیجات. افرادی مانند ابراهیم حسنی که بیش از ۲۰ سال ریاست اتحادیه صنف میوه و تره بار شهرستان رشت را برعهده دارد به همراه سایر کشاورزان سرشناس که ریشه در این حرفه دارند، سعی در تولید مواد غذایی اساسی و حیاتی برای مردم به صورت روزانه در بازار بزرگ سرپوشیده آرامش خاطر و امنیت غذایی شهروندان را فراهم کرده و در کنار این مهم در اشتغال و کارآفرینی استان ایفاگر نقش بسزایی داشته باشید. با توجه به نزدیک بودن دور جدید انتخابات اتحادیه صنف میوه و تره بار شهرستان رشت که ۲۶ اردیبهشت این ماه برگزار می شود. با «سید سامان خوش کلام» به گفت وگو نشستیم. وی در دوره جاری و قبل نایب رئیس اتحادیه بوده است اما خودش می گوید به دلیل محدودیت های قانونی امکان حضور بیشتر از دو دوره وجود ندارد اما من برای بازرس اتحادیه ثبت نام کرده ام. اتحاد. اتصال.

برخی مشاغل بدون نظارت امنیت شغلی و اقتصادی این شهر را تهدید می کنند

سید سامان خوش کلام در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: ابتدا باید از تجربیات ارزنده ایثارگرانی که با تلاش و کوشش و کسب تجربه در طول چندین دهه مدیریت میدان آزادی و ولیعصر را به دست آورده اند و به ما سپرده اند، استفاده کنیم. باشند در میدان میوه و تره بار آزادی رشت هر روز با تولید بالا و قیمت مناسب مواجه هستیم در حالی که گیلان قطب کشاورزی کشور است اما در بیشتر محصولات کشاورزی و صیفی جات وارداتی از استان های دیگر به دلیل برنامه ریزی رئیس و اعضای هیئت مدیره اتحادیه با همکاران شرکت میدان بار آزادی و میدان ولیعصر ما را همراهی کرده است که قیمت های روز ما را نسبت به بسیاری از استان های دیگر مناسب تر و مقرون به صرفه تر کرده است.
ابتدا می خواستم با این موضوع صحبت را شروع کنم که اتفاق بزرگی است زیرا عرضه، توزیع و قیمت برای مردم بسیار مهم است و این اتفاق در میدان آزادی رشت، میدان ولیعصر و البته روابط ما افتاد. همکاران دارای مجوز و مجوز با همکاران میدان ولیعصر احمد گوراب بسیار صمیمی و هماهنگ با یکدیگر حرکت می کنند.

وی در ادامه این گفت و گو تصریح کرد: اما در همان ابتدای گفتگو اشاره کردم که باید قدردان پیشکسوتانی باشیم که عرصه میوه و تره بار آزادی رشت را مدیریت کرده و به نسل جوان تحویل داده اند، از این رو آقای مهندس ابراهیم حسنی بوساری با بیش از ۲۰ سال سابقه ریاست انجمن میوه و تره بار شهرستان رشت. او با داشتن چنین مسئولیتی حتی از آرامش و آسایش خود دست کشید تا بتواند به همکاران و مردم خدمت کند. لذا با چنین پشتکار، توانایی و درایتی که دارند، ضمن احترام و اعتماد همکاران، صنفی را به درستی و با سابقه ای مطلوب هدایت کردند.
در این مدت معتقد بوده اند که میدان آزادی رشت حتی برای یک روز هم نباید خلاء تامین آذوقه روزانه مردم را داشته باشد، بلکه تلاششان افزایش تولید روزانه میوه و تره بار بوده است و این عامل دارای خوبی است. تاثیر بر قیمت بازار همچنین آقای «حسنی» را همواره در کنار رقابت، اخوت و دوستی را در بین همکاران خود تقویت کرده و قطعاً تجربه ایشان مسیر آینده اتحادیه را به هدف روشن خود هدایت خواهد کرد.

نایب رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار رشت ادامه می دهد: انتخابات هیئت مدیره جدید اتحادیه صنف میوه و تره بار شهرستان رشت نزدیک است، اعضا در میدان آزادی رشت نامزد شده اند و تلاش ما بر این است که کاندیدای اصلح را انتخاب کنیم. و از همکارانی که معرفی و ثبت نام شده اند حمایت ویژه داشته باشیم، در صورت کسب رای امیدواریم اتحادیه در مسیر درستی که همان آرامش و همدلی و خدمت به اعضا است هدایت شود.

با توجه به او؛ ما در میدان آزادی رشت با ۴۸ حجره و ۱۵۰ عضو دارای پروانه کسب در داخل میدان و بیش از ۶۰۰ نفر از اعضای صنفی دارای پروانه کسب در شهر رشت به همراه دوستان خود در میدان ولیعصر واقع در احمد گوراب در تلاش هستیم تا نامزدهای توانمند را وارد میدان کنیم. صحنه انتخابات در دور جدید قطعا افرادی را انتخاب نمی کنیم که توانایی لازم برای حضور در صنف را نداشته باشند و تنها به دنبال سخنرانی نمایشی و بی اثر در جلسات باشند. آنها با هم دوست هستند اما ما به حضور افراد سرشناس و ریشه دار در بازار نگاه می کنیم.

به گفته نایب رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار شهرستان استان رشت، در هیئت مدیره فردی که توانایی مدیریت ندارد، فردی که سلول دار موفقی نیست، فردی که مالیاتش نسبت به آن بسیار ناچیز است. همه همکاران، نمی توانند تحصیل کنند. منافع جمعی همکاران در چشم ما جایی ندارد. در هیات مدیره سیاست ما احترام به مدیران و همکاری نزدیک با نمایندگان است. خوش کلام در ادامه به برخی از مشکلات از جمله مالیات بالای فروشندگان اشاره کرد و در این خصوص گفت: کار سلول داران و اعضای دارای مجوز در میادین به فروش می رسد و پورسانت دریافت می کنند و کمیسیونی که دریافت می کنند بین ۳ تا ۵ درصد است. اما متاسفانه ضریب کد ITA بر اساس حداکثر کارمزد محاسبه می شود و همکاران فروش بر اساس کارمزد ۵ درصد مالیات پرداخت می کنند. موضوع دیگر و مهمتر این است که در زمان اخذ مالیات چنین محاسباتی دیده نمی شود، فروش اعتبار توسط همکاران، چک برگشتی و فروش اعتباری، بیش از ۸۰ درصد روش کسب و کار همکاران ما در سلول ها و با مجوز فروش نسیه که درصدی از چک هاست که در آن زمان باید پاس شود اما در موعد مقرر پاس نمی شود و برخی برگردانده می شوند و برخی دیگر هرگز پاس نمی شوند. متاسفانه با توجه به زود فسادپذیری مواد غذایی این صنف، احتمال ورشکستگی واحدهای صنفی ما زیاد است، گاهی شاهدیم که برخی واحدها در کمتر از یک سال تغییر شغل می دهند، در حالی که درصدی از بارهای انبارداران و خرده فروشان. همچنین به دلیل آسیب‌دیدگی محموله‌ها روی زمین و پوسیده شدن آن هستند و اینها دغدغه‌هایی است که باید در این صنعت مورد توجه قرار گیرد. لذا از اداره کل امور مالی تقاضا داریم بر اساس محاسبات واقعی آنچه را که اعلام کرده ایم بپذیرد و تقاضا داریم درصد اخذ مالیات را برای اعضای این صنف کاهش دهند اما در هر صورت با دستگاه های دولتی در حال همکاری هستیم. از جمله اداره کل امور مالیاتی سازمان حمایت لازم را برای سکوت و نظارت به موقع بر تعزیرات حکومتی داریم چرا که معتقدیم باید در جهت رضایت مردم گام برداریم و قطعا رفتار نهادهای دولتی را چنین می دانیم. دلسوز

نایب رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار شهرستان رشت در بخشی دیگر از این گفتگو به یکی از آسیب های جدی اقتصادی و حتی اجتماعی برخی وانت بارها و کامیون های حامل بار مهاجر که وارد شهر رشت و مرکز شهر رشت می شوند اشاره کرد. گیلان به صورت فصلی : اتحادیه های صنفی ما با نظارت مستقیم در نحوه قیمت گذاری فعالیت می کنند و سهم بسزایی در اقتصاد و اشتغال این شهرستان دارند اما برخی مشاغل بدون نظارت امنیت شغلی و اقتصادی این شهرستان را تهدید می کنند که باید با این امر برخورد و نظارت شود. بیشتر. نوع کسب و کاری که اعضای این صنف می خواهند توسط نهادهای متولی انجام شود.

به گزارش «سید سامان خوش کلام»، افراد غیر بومی میوه های فصل را به صورت وانت یا کامیون به فروش می رسانند و گاهی به صورت گروهی وارد شهر رشت می شوند و خانه ای را به صورت تیمی اجاره می کنند که متاسفانه به سرقت می رود. از پوزها، حتی فروش کم یا مشکلاتی از این دست برای افرادی از این دست پیش می آید که انتظار دارند فعالیتشان در کنار جاده تمام شود، همان محصول با قیمت مناسب در اتحادیه های صنفی ما موجود است در حالی که اتحادیه ما مالیات می پردازد. کارگر بیمه است، مستاجر است، درآمدش دوباره در همان شهر خرج می شود و مهمتر از آن مسئولیت دارد، اما رفتار فروشندگان موبایل غیربومی نظارتی نمی شود و امنیت اقتصادی شهر را تهدید می کنند.

سید سامان خوش کلام در بخشی دیگر به فرسایش صنعت میوه و تره بار و فشار کاری بالای همکاران اشاره می کند و می افزاید: با وجود همه مشکلات همچنان به دنبال آینده، خرید زمین و انتقال میدان به فضای بیشتر هستیم. مکان مناسب با امکانات بیشتر اشاره به اهداف و برنامه های هیات مدیره دارد و امیدواریم این اتفاق بزرگ در هیات مدیره جدید محقق شود. خوشبختانه منتخبان شورای اسلامی شهر رشت نیز نسبت به عملکرد اتحادیه نظر مثبت دارند و با منتخبان مردم نیز همکاری لازم را داریم چرا که معتقدیم می توانیم با راهنمایی آنها در حال انجام گامی بزرگ برای رشت، چون پتانسیل بالایی در این بخش وجود دارد، امیدواریم در آینده نزدیک این کار بزرگ توسط اتحادیه و مالکان میدان آزادی و ولیعصر اجرایی شود. وی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در انتخابات جدید روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت باشد که بتوانیم افرادی را انتخاب کنیم که با خرد جمعی در مسیر رشد و تعالی اتحادیه باشند. از این رو همکاران و هیئت امنای میدان آزادی و ولیعصر با هم متحد و همدل هستند تا بهترین نماینده را به هیئت مدیره جدید اتحادیه صنف میوه و تره بار شهرستان رشت بیاورند. برای یک دوره چهار ساله و جا دارد از طرف اتحادیه محترم، هیئت امنای محترم میدان آزادی و میدان ولیعصر و حمایت همکاران محترمی که در دو دوره گذشته همیشه مرا دوست داشته و همراه من هستند. پیشبرد امور اتحادیه که در خدمت همکارانم بود. حمایت و دلسوز بودند، تشکر لازم را دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا