اخبار اقتصاد ایران

در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها نباید میزان دستمزد تغییر کند

معاون وزیر کار درباره خبر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران به دلیل تعطیلی روزهای پنج شنبه گفت: هیچکس نمی تواند حقوق کارگران را کاهش دهد و خلاف قانون عمل کند، اگر چنین تخلفی صورت گرفت باید انجام شود. متوقف شد.”

ایران تحلیل به نقل از مهر، مدتی است که قانونگذاران و مسئولان دولتی برای تعطیلات رسمی روز پنجشنبه چانه زنی می کنند. البته در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد و برخی پیشنهاد کرده اند شنبه و یکشنبه در اکثر کشورهای جهان تعطیل باشد.

رایزنی برای این طرح ادامه دارد. از سوی دیگر برخی از کارفرمایان و صاحبان مشاغل اعلام کرده اند که در صورت کاهش ساعت کاری، حقوق کارکنان را به همین نسبت کاهش خواهند داد. محمد چکشیان معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد که این امر خلاف قانون است و هیچ فردی نمی تواند آزادانه عمل کند.

وی درباره اعلام خانه صنعت، معدن و تجارت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تعطیلی روزهای پنج شنبه تاکید کرد: هیچکس نمی تواند حقوق کارگران را کاهش دهد و برخلاف قانون کار عمل کند، اگر چنین تخلفی صورت گیرد. متعهد است، باید متوقف شود.

چکیان حمایت از حقوق کارگران، مطالبات حقوق و دستمزد، نظارت بر کارگاه ها و مشکلات کارخانجات، تخلفات صورت گرفته در بنگاه ها و اجرای مسائل ایمنی را از جمله ماموریت های معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون برشمرد. کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر در حوزه رویدادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی رخ داده در ۳ سال گذشته با دوره قبل مقایسه و تحلیل شود، می‌توان دریافت که این اتفاقات و آمارها و تغییراتی که از نظر ایجاد شده است. كميت و كيفيت و حمايت اسناد بالادستي كم نيست، اما قطعاً اين اتفاقات نمي تواند عقبه چند ساله باشد. برای جبران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا