اخبار بورس

در لوازم خانگی انحصار وجود ندارد/ ۳۰ درصد بازار ایران در اختیار شرکت‌های خارجی

مدیرعامل شرکت صنایع مادیران گفت:

مدیرعامل شرکت صنایع مادیران گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت های خارجی در کشور وجود دارند، انحصاری لوازم خانگی نداریم. ۳۰ درصد بازار ایران در انحصار شرکت های خارجی است نه تولیدکنندگان داخلی.

علی کرمی مدیرعامل شرکت صنایع مادیران در گفتگو با افق میهنوی در خصوص انحصار صنعت لوازم خانگی گفت: در صنعت لوازم خانگی هیچ انحصاری وجود ندارد، چرا که در حال حاضر ۳۵ درصد از تلویزیون های خانگی که در کشور به فروش می رسد، کالاهای قاچاق هستند. ما انحصار لوازم خانگی نداریم زیرا در حال حاضر شرکت های خارجی در کشور وجود دارند. ۳۰ درصد بازار ایران در انحصار شرکت های خارجی است نه تولیدکنندگان داخلی. ما همچنان در حال رقابت با قاچاق هستیم.

وی افزود: برای کالاهایی که وارد می کنیم عوارض و مالیات می پردازیم. هزینه های تامین مالی نیز وجود دارد و باید محصول را در زنجیره بفروشیم. هر کسی که لوازم خانگی قاچاق می کند تا ۲۵ درصد سود می برد. چون مالیات نمی پردازند. بنابراین من این گفته را در صنعت لوازم خانگی قبول ندارم زیرا لوازم خانگی قاچاق در کشور راحتتر از لوازم خانگی تولید داخل به فروش می رسد.

کرمی در خصوص کیفیت لوازم خانگی ایرانی و خارجی گفت: صنعت لوازم خانگی به سمت تجاری سازی می رود. همانطور که می دانید پنل مهم ترین قسمت تلویزیون است. دو سه کشور در دنیا هستند که به ال جی، تی سی ال و سامسونگ پنل می فروشند. ما هم از همین پنل استفاده می کنیم. زیرا کیفیت تلویزیون ما بر اساس نظر مصرف کنندگان کلاس A و A+ است که وارد کشور می کنیم.

مدیرعامل شرکت مادیرا اظهار داشت: لوازم خانگی در حال تبدیل شدن به یک کالا است و ما از دنیا عقب نیستیم. ما هر تکنولوژی جدیدی که وجود دارد داریم. به عنوان مثال، در مورد TCL که نمایندگی انحصاری آن در کشور هستیم، هر محصولی که در آمریکا و اروپا تولید می شود، در ایران زیر نظر TCL تولید و عرضه می کنیم. کیفیت محصولات ما هیچ تفاوتی با محصولات خارجی ندارد و زمانی که فناوری های جدید وارد شود، آنها را وارد می کنیم. TCL دارای یک تلویزیون با تراشه LI است و ما در کشور از آن استفاده می کنیم. گارانتی محصولات ما مشخص است و خدمات مشتری را با همان کیفیت قبلی ارائه می دهیم.

وی در خصوص هلدینگ مادیران ادامه داد: بزرگترین مزیت حاکمیت هلدینگ، مدیریت شرکت های زیرمجموعه و فهرستی است که در هر شرکتی در زنجیره ارزش هلدینگ سرمایه گذاری می کنیم، چه در خارج از کشور و چه در داخل کشور. به عنوان یک شرکت تولیدی

کرمی گفت: در ۸۰۰ نقطه خدمات مشتری داریم که نیاز به ارائه خدمات ۲۴ ساعته دارد. ما در هلدینگ خلق ارزش آفرینی می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا