ترندهای روز

در مورد واردت آیفون هنوز مستندی ندارم

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

وزیر صمت ضمن اشاره به آخرین وضعیت رجیستری آیفون و اینکه در حال حاضر سندی در این رابطه نداریم، اما در حال پیگیری این موضوع هستیم، درباره بخشنامه واردات خودروهای فرسوده توضیح داد که لازم است این موضوع انجام شود. اصلاحی: با بخشنامه موجود ممکن است پول مردم از بین برود. برود، بنابراین ما به دنبال یک دستورالعمل مناسب هستیم.

محمد اتابک وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در نشست نمایندگان اتاق بازرگانی تهران که با حضور تولیدکنندگان و صنعتگران برگزار شد، با اشاره به وضعیت واردات خودرو اظهار داشت: وضعیت بازار. برای واردات خودرو امسال خوب بود، ارز خوبی برای این بخش داشتیم. در پنج ماهه امسال نسبت به سال قبل میزان واردات سه برابر شده است که در مورد خودروهای فرسوده بانک مرکزی، سازمان استاندارد و گمرک مسائلی را مطرح کردند که باید برطرف کنیم و بخشنامه موجود نیاز به اصلاح دارد.

وزیر صامت با اشاره به استانداردهای ۸۵ گانه خودروسازان که باید به آن توجه کنند، گفت: جلسه ای در این زمینه برگزار کردیم و قرار است این مسائل پیگیری شود و باید بپذیریم که خودروهای تولیدی نیاز به بازنگری و دقت بیشتری دارند. ، در حالی که مذاکرات آنها نیز باید شنیده شود. در این راستا کمیته راهبری خودرو را تشکیل داده ایم و از اتاق بازرگانی تقاضا داریم در این کمیته حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه کمیته کیفیت زیرمجموعه این کمیته خواهد بود، گفت: در خصوص رفع اغتشاشات سعی می کنم هیچ بخشنامه ای از مردم وقت صادر نشود و در تمامی کمیته های صنعت، معدن و تجارت باید نماینده ای از بخش خصوصی وجود داشته باشد که اکثریت آن را پذیرفته است. حضور داشته باشد

به خودروسازان ارز می دهیم تا تولید را افزایش دهند

اتابک با اشاره به اینکه امیدواریم در بازار خودرو آرامش برقرار شود، گفت: باید با خودروسازان برای افزایش تولید صحبت کنیم، برنامه ریزی ها در حال انجام است، مقداری ارز دارند و باید ارز بدهیم تا تولید را افزایش دهند.

وزیر حریم خصوصی در خصوص آخرین وضعیت رجیستری آیفون گفت: در حال حاضر سندی در این زمینه ندارم، در فضای موجود چند معاونت وزارت ارتباطات و حریم خصوصی باید جلساتی برگزار کنند، چیز جدیدی وجود ندارد. هنوز اتفاق افتاده است، اما ما در حال پیگیری هستیم.

اصلاح تعرفه های تجاری در دستور کار قرار دارد

وی در خصوص ممنوعیت واردات و صادرات نیز گفت: در این زمینه از سازمان توسعه تجارت درخواست کردیم تا کارهایی انجام دهد، تعرفه هایی در این بخش وجود دارد که مانع پیشرفت کار می شود و توجیه اقتصادی ندارد، بنابراین این تعرفه ها باید باشد. اصلاح شد. و تدابیر لازم برای این موضوع اندیشیده شده است. اگر این تعرفه ها بازنگری شود، تاثیر زیادی خواهد داشت زیرا بخش تجاری مانند صنعت نیازی به سرمایه گذاری ندارد.

اتابک با اشاره به موضوع دانش بنیان ها و موارد ذکر شده در برنامه هفتم توسعه، گفت: وام های ویژه برای این موضوع در نظر گرفته شده است و تاکید بر فشار بر این حوزه ویژه است و طبق برنامه ریزی ها، تکلیف انجام خواهد شد. تا ۱۵ اکتبر تعیین می شود

رفع موانع تولید برق صنعتی از نیروگاه ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص فضای کسب و کار و نیروگاه ها نیز اظهار داشت: مشکل اصلی در این زمینه این بود که صنعت برق در زمان کمبود به نیروگاه های بخش صنعتی متکی بود و این مشکل باعث شد که بخش تولید نتواند. بتواند کار خود را انجام دهد. برای این موضوع هم تدابیری اندیشیده شده، زمانی که تولید از چرخه اقتصادی خارج شود، تورم روی میز خواهد بود. بنابراین باید به این موضوع توجه جدی شود.

وی با تاکید بر اینکه اقدامی که انجام شد برای نیروگاه های خصوصی درست نبود، به همین دلیل چاره اندیشی شد و این موضوع به صورت قانونی مشخص شد، تصریح کرد: اکنون در این راستا تسهیلاتی برای واحدهای تولیدی تخصیص داده می شود و نگرانی دیگری در این زمینه وجود دارد. توجه ندارد

صادرات فرش افزایش می یابد

اتابک در رابطه با برنامه وزارت حراست برای افزایش صادرات فرش گفت: سال گذشته صادرات فرش با کاهش مواجه بود، در حال حاضر ساختار را تغییر داده ایم و در این راستا از وزارتخانه نیز کمک خواسته ایم. میراث فرهنگی و اتاق بازرگانی و قصد این است که بتوانیم میزان صادرات فرش را افزایش دهیم.

وی در خصوص رشد ۱۳ درصدی بخش معدن و سرمایه گذاری در این بخش، گفت: قطعا ۱۳ درصد رقم بالایی نیست که در کشور سابقه داشته باشد، اکنون ماشین آلات قدیمی شده و شرایط به گونه ای است که نمی توانیم به مطلوب برسیم. نقطه و ما نیاز به سرمایه گذاری داریم. اگر نسبت اشتغال به ارزش افزوده را در نظر بگیرید، این اعداد با هم مطابقت ندارند که بخشی از آن به دلیل خام فروشی است، اما این به معنای توقف کامل خام فروشی نیست. اما ما باید آن را گسترش دهیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسهیلات نیز گفت: میزان تسهیلات نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است اما این میزان با توجه به نرخ تورم در کشور کافی نیست، سرمایه گذاری ثابت در کشور منفی می شود که در نتیجه استهلاک بیش از اندازه است در حال حاضر کارخانه ها به سرمایه در گردش نیاز دارند و در این راستا تمهیداتی برای افزایش سرمایه در گردش این بخش اندیشیده شده است.

وزیر صمت در خصوص جهش تولید و اقداماتی که باید در این راستا انجام شود، گفت: بزرگترین مشکلی که در این زمینه با آن دست به گریبان بودیم مربوط به زیرساخت های انرژی بود زیرا امسال برق کافی به شهرک های صنعتی و بخش های تولیدی نرسید. و این موضوع بیشترین تاثیر را داشت. در رشد تولید داشته است. بنابراین باید در این زمینه سرمایه گذاری کرد چرا که اکنون مشکل انرژی یک معضل فراگیر است و اگر این مشکل حل نشود با چالش های زیادی مواجه خواهیم شد.

وی بیان کرد: تفکیک برق صنعت بسیار مهم است و باید انرژی های نو را نیز توسعه دهیم زیرا تنها در این شرایط می توان مشکلات مربوط به حوزه صنعت در حوزه انرژی را حل کرد. علاوه بر این مشکل دیگر بحث میزان ارز است.

به گفته وی، در مورد موضوع تعطیلات تصمیم نهایی گرفته نشده و دولت این موضوع را اعلام خواهد کرد.

اتابک با بیان اینکه تلاش ما مدیریت اقتصادی این وزارتخانه است، گفت: اداره اقتصادی وزارتخانه متعلق به دولت و بخش خصوصی است. تلاش ما ایجاد رفاه در بین خودمان خواهد بود تا بعداً این موضوع در بین عموم مردم ایجاد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: برای مواردی که دوستان در این جلسه اعلام کردند، درخواست من این است که نماینده ای برای کمیته ها مشخص شود تا بتوانیم با جمع بندی وضعیت را بهتر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا