اخبار بورس

در نشست روز گذشته سازمان بورس با ناشران چه گذشت؟

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامچند روز پیش خبری مبنی بر احضار مدیران عامل بانک های ملت، پاسارگاد، تجارت، صادرات، پارسیان و اختاز نوین به سازمان بورس منتشر شد. این دیدار روز شنبه یازدهم برگزار شد آذر ساعت ۱۴ در ساختمان مطهری برپا شد. عمده موضوعاتی که مورد بحث قرار خواهد گرفت به شرح زیر است:

امیرمهدی صبایی، مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار، خلاصه ای از نکات کلیدی جلسه روز گذشته تجدید ارزیابی را بیان کرد..

۱- بر اساس نظرات مطرح شده در جلسه، انتظار می رود ناشران اوراق بهادار به منظور حفظ شفافیت و انصاف در بازار و رفع هرگونه عدم تقارن اطلاعاتی، طرح های دقیق تجدید ارزیابی دارایی های خود را به اطلاع سهامداران برسانند.

۲. با توجه به اهمیت تجدید ارزیابی دارایی ها، رسیدگی به درخواست های افزایش سرمایه این نهاد توسط سازمان بورس و اوراق بهادار در اولویت قرار دارد.

۳. استفاده از ظرفیت تجدید ارزیابی منحصر به دعوت شدگان در جلسه امروز نبود و فرصت پیگیری و اجرای آن برای کلیه ناشران اوراق با ظرفیت بالقوه در صنایع مختلف وجود دارد.

۴. تجدید ارزیابی محدود به طبقه دارایی خاصی نیست و بسته به ظرفیت ها و شرایط هر یک از ناشران اوراق بهادار و رعایت منافع سهامداران امکان پذیر است.

۵. این سازمان در انجام وظیفه قانونی خود مبنی بر لزوم اتخاذ تدابیر لازم و اتخاذ تدابیر لازم برای حفظ حقوق و منافع سرمایه گذاران در بازار اوراق بهادار، به منظور کاهش شکاف به موضوع تجدید ارزیابی دارایی ها پرداخته است. “ارزش بازار سهام” و “ارزش خالص دارایی های ناشر” در زیر آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا