ترندهای روز

در چه موادری باید با اورژانس تماس بگیریم؟

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (ofoghmihan.ir):

محمد اسماعیلی توکلی رئیس اورژانس تهران با اشاره به زمان رسیدن خودروی امدادی اورژانس به محل حادثه گفت: با توزیع ناوگان و افزودن مقداری منابع به آنها، زمان رسیدن خودروهای امدادی به محل حادثه هم اکنون است. و در ماه گذشته با لانس ۱۲ دقیقه موتور و ۱۶ دقیقه با آمبولانس که نسبت به گذشته بالاتر بوده است.

وی افزود: روزانه ۱۱ هزار نفر با اورژانس تهران تماس می گیرند که از این تعداد به ۳ هزار نفر مشاوره داده می شود. به گفته شیر، همزمان با دریافت همکاران اورژانس، نیروهای امدادی مربوطه به محل حادثه اعزام می شوند. مثلاً تصادف قلبی، تصادف رانندگی یا نمونه های دیگری مانند آتش سوزی.

توکلی با اشاره به این سوال که چه چیزی را می توان اورژانس نامید، ادامه داد: هر چیزی که به حوزه سلامت مربوط می شود لزوماً نیازی به تماس با اورژانس ندارد و تنها زمانی که مردم فکر می کنند جان فردی در خطر است باید با اورژانس تماس بگیرند. با اورژانس تماس بگیرید متأسفانه تماس‌های اضافی زیادی با اورژانس گرفته می‌شود که یکی از نمونه‌های آن مشکلات حیوانات خانگی است.

وی بیان کرد: در تهران ۲ فروند بالگرد اورژانس و یک اورژانس هوایی که بعد از ۱۰ سال راه اندازی شد و ۲ فروند هواپیمای بال ثابت با کمک نیروی هوایی و یک جت بالکن که کل کشور را پوشش می دهد وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا