اخبار اقتصاد ایران

در چه مکان هایی نباید از کفپوش چسبی استفاده کنیم؟

در این مقاله با هم بحث کردیم که کفپوش چسب برای چه مکان هایی مناسب نیست.

اگرچه این روزها استفاده از کفپوش چسب در فضاهای مختلف بسیار رایج شده است، اما سوالی که گاهی ذهن افراد را به خود مشغول می کند این است که آیا کفپوش چسب برای هر فضایی مناسب است و در چه مکان هایی نباید از آن استفاده کرد؟ آیا باید از کفپوش چسب استفاده کنیم؟

برای آن در زمینه خرید کفپوش پی وی سی برای انتخاب خوب ابتدا باید همه جوانب را بسنجید و در نهایت بر اساس فضای مورد نظر و شرایط آن بهترین گزینه را انتخاب کنید تا کفپوش انتخابی بیشترین ماندگاری را در فضا داشته باشد و از طرفی به صرفه باشد. خرید. با ما همراه باشید تا در مورد محدودیت های استفاده از کفپوش چسب بیشتر صحبت کنیم:

کفپوش چسب چیست؟

کفپوش چسبی در واقع همان کفپوش پی وی سی است کفپوش وینیل حتما تا الان زیاد در موردش شنیده اید. این نوع کفپوش در واقع از نوعی پلاستیک به نام پلی وینیل کلراید ساخته می شود. کفپوش چسب ترکیبی از پی وی سی فشرده، الیاف و چندین لایه دیگر است و لایه در نظر گرفته شده برای قسمت رویی آن ضد UV می باشد.

لایه دوم کفپوش چسب یک لایه پوششی است که مقاومت این کفپوش را افزایش می دهد و برای لایه سوم از لایه طرح استفاده می شود. در نهایت به لایه اصلی می رسد که از مواد PVC ساخته شده است. آخرین لایه این کفپوش که زیر آن گیر کرده نیز از انحراف در کفپوش جلوگیری می کند. این کفپوش ها به راحتی به کف متصل می شوند و استفاده از مواد مخصوص برای نصب آنها مشکلی نخواهد داشت.

کفپوش چسب برای کدام مکان ها مناسب نیست؟

با وجود اینکه کفپوش چسبی در بسیاری از مکان ها استفاده می شود و با توجه به شرایطی که دارد تقریبا می توان آن را یک کفپوش پرطرفدار دانست اما باید در نظر داشت که استفاده از این کفپوش در هر فضایی امکان پذیر نیست. در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد که در چه مناطقی نباید از کفپوش چسب استفاده کرد:

  • اگرچه کفپوش های چسبی قابل شستشو هستند و در صورت نیاز به راحتی قابل شستشو هستند، اما باید توجه داشت که پس از شستشو این کفپوش ها سطحی بسیار لغزنده خواهند داشت و به هیچ وجه ایمن نخواهند بود. بنابراین نمی توان آنها را گزینه مناسبی برای فضاهایی مانند حمام و سرویس بهداشتی دانست که کف آن مدام خیس است.
  • انواع کفپوش چسب کفپوش پی وی سی با طرح سنگ، چوب و … باعث شده تا افراد زیادی از این کفپوش برای قسمت های مختلف منزل خود استفاده کنند. این در حالی است که این نوع کفپوش برای سالن های پذیرایی و یا اتاق های دارای گرمایش از کف مناسب نخواهد بود زیرا محیط مناسبی را برای رشد حشرات مضر فراهم می کند.
  • این کفپوش برای خانه های واقع در مناطق گرمسیری کشور نیز انتخاب مناسبی نیست زیرا باعث رشد حشرات در گرما می شود.
  • اگرچه کفپوش های چسب دارای لایه ای برای محافظت در برابر نور خورشید هستند، اما برای استفاده در فضای باز و زیر نور مستقیم خورشید مناسب نخواهند بود زیرا ممکن است خیلی زود ظاهر زیبای اولیه خود را از دست بدهند.
  • این کفپوش ها در مقایسه با سایر کفپوش ها دوام چندانی ندارند و برای مکان هایی که امکان ترمیم کف هر چند وقت یکبار وجود ندارد، مناسب نیستند.

مزایای کفپوش چسب چیست؟

مزایای کفپوش چسب چیست؟

در قسمت قبل گفتیم که در کدام مکان ها از کفپوش چسبی استفاده نشود و دلایل هر کدام از این موارد ذکر نشود. اما نمی توان گفت که این کفپوش برای هیچ فضایی قابل استفاده نیست. زیرا این کفپوش مزایای زیادی دارد و در بسیاری از مکان ها می توان از آن به خوبی استفاده کرد. برخی از مزایای کفپوش چسب عبارتند از:

  • شستشوی آسان
  • قیمت بسیار مناسب
  • نصب آسان و سریع
  • امکان تعمیر آسان با جایگزینی کاشی کف چسب سالم با کاشی آسیب دیده

چگونه کفپوش چسب نصب کنیم؟

نصب این نوع کفپوش بسیار آسان است و می توانید بدون دردسر آن را در فضاهای مختلف نصب کنید. البته باید توجه داشت که برای این کار سطح زیرین کار باید صاف و یکدست باشد. پس از آن به دلیل چسبندگی این کفپوش ها کار شما بسیار آسان می شود و فقط با برداشتن برچسب پایین و قرار دادن کف پوش روی زمین آن را به آرامی نصب کنید تا کاملاً تمیز و مرتب سطح را بپوشاند.

همچنین در صورتی که کفپوش مورد نظر نیاز به چسب داشت، پس از تهیه چسب مخصوص، می توانید به هر قطعه چسب بزنید و به آرامی روی زمین نصب کنید.

اخرین حرف

در این مقاله با هم بحث کردیم که کفپوش چسب برای چه مکان هایی مناسب نیست. اما گاهی کیفیت کفپوش چسب مورد نظر نیز تعیین کننده خواهد بود. در واقع با خرید کفپوش چسبی مرغوب می توانید با اطمینان بیشتری از آن در فضاهای مختلف استفاده کنید و به نوعی بهتر می توانید روی کفپوش چسبی مرغوب حساب کنید.

بنابراین توصیه می شود در صورتی که قصد خرید کفپوش چسبی را دارید، آن را از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا