ترندهای روز

دزدی‌های سریالی برای خرید کبوترهای گران قیمت

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی روز گذشته درباره این حادثه عجیب گفت: همزمان با افزایش سرقت خودرو. پراید مدل پایین در نقاط مختلف شهر مشهد، گروه ویژه ای از کارآگاهان پلیس آگاهی تلاش گسترده ای را برای به دام انداختن سارق یا سارقان آغاز و به تحقیقات تخصصی در خصوص پرونده های سرقت پرداختند.

سردار سرتیپ احمد گردانی افزود: بررسی های پلیس از شیوه ها و شگردهای سرقت ها نشان داد که پلیس با سارقان بسیار حرفه ای مواجه شده است چرا که بیشتر سرقت ها در کمتر از یک دقیقه انجام شده و هیچ ردی از خودروها پیدا نشد. وی گفت: با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت با تشکیل جلسات تخصصی به ریاست سرهنگ مهدی سلطانیان (رئیس پلیس آگاهی مشهد) بررسی کارشناسی این سرقت ها را در دستور کار قرار دادند.

تمرکز پلیس بر محدوده جغرافیایی جرم نیز بی‌اثر بود، زیرا سرقت مذکور در اقصی نقاط شهر رخ داده بود، لذا تحلیل‌های کارشناسی بر پیگیری علمی و استفاده از روش‌های نوین پلیسی متمرکز شد. در نهایت کارآگاهان با بررسی دوربین های راهنمایی و رانندگی سارق جوان را شناسایی کردند. گفتند در یکی از روستاهای اطراف جاده کلات زندگی می کرد. فرمانده ناجا تصریح کرد: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت در یک عملیات ضربتی و با کمک اشراف اطلاعاتی موفق شدند این سارق جوان را در یکی از منازل روستایی و با هماهنگی قضایی دستگیر و راهی کلانتری کنند. . سارق ظالم تاکید کرد: این سارق جوان که تاکنون ۳ بار به جرم سرقت خودرو به زندان افتاده است در بازجویی های انجام شده ۵۰ خودرو را سرقت کرد. پراید مدل پایین در کمتر از ۹ ماه اعتراف کرد و ۳ مالک خودروهایی که در همان روستا زندگی می کردند را فاش کرد.

این افسر ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: کارآگاهان “شاه ماهی” سرقت پراید به دام افتاده بودند، در عملیات غافلگیرانه دیگری به مخفیگاه مالخران یورش بردند و پس از دستگیری آنها، تعداد زیادی قطعات خودرو مسروقه را کشف کردند. بررسی های بیشتر نشان داد که خودروها پراید در همان روستا دستگیر شدند. لذا در بازجویی های فنی کارآگاهان که با نظارت مستقیم رئیس پلیس راهور همراه بود، به ذبح خودروها اعتراف و مدعی شدند که لاشه ها پراید در خاک و زیربنای جاده کلات رها شده اند. این سارقان گفتند: خودروهایی که از سارقان حرفه ای خریداری کرده بودند در کمتر از ۱۲ ساعت به سرقت رفتند تا اثری از خودرو باقی نماند.

جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اتفاق عجیب و باورنکردنی در پرونده سرقت پراید وی به خبرنگار روزنامه خراسان گفت: تحقیقات دقیق کارآگاهان در این پرونده نشان داد سارق مذکور تنها با استفاده از یک کلید و ابزار دست ساز مانند چنگک اقدام به شکستن خودروهای بدون تجهیزات ایمنی و ایمنی کرده و از پول حاصل از آن استفاده کرده است. فروش خودروهای سرقتی برای خرید کبوتر گران قیمت. برای اعتیادش پول خرج می کرد چون در همان روستا کبوترباز بود و عشق عجیبی به کبوتر داشت.

سرتیپ دوم احمد گردن افزود: این سارق حرفه ای تمامی سرقت ها را در ساعات خلوت عصر و در مناطق مختلف شهر انجام داده است و تحقیقات کارشناسی با شناسایی ۲۱ فقره گمشده همچنان ادامه دارد و متهم دستگیر شد. با دستور قضایی روانه زندان شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا