بانک و بیمه

دستاوردهای ۱۴۰۲ بانک کشاورزی

به گزارش افق میهن، متقی نیا با اشاره به رشد ۲۵ درصدی سپرده ها و سهم ۶۰ درصدی سپرده های ارزان قیمت بانک کشاورزی، تسهیلات پرداختی این بانک برای بخش کشاورزی را ۱۹۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که معادل ۶۲ است. درصد از پرداخت های شبکه بانکی به این بخش. کرد: این ارقام نشان دهنده نقش مهم بانک کشاورزی در تامین معیشت روستایی با حمایت از اقشار آسیب پذیر روستائیان و کشاورزان و تامین امنیت غذایی کشور است.

فراتر از برنامه پرداخت تسهیلات

وی ادامه داد: میزان تسهیلات پرداختی بانک ارضی در سال ۱۴۰۲ معادل ۲۰۹ میلیارد تومان بوده است که ۹ میلیارد تومان بیشتر از طرح پرداخت تسهیلات بوده است. همچنین بیش از ۴۰ درصد از پرداخت ها به صورت اقساطی انجام شده است.

میزان مطالبات معوق و تمدید شده

متقی نیا در بخشی دیگر از سخنان خود میزان مطالبات معوق و تمدید شده حمایت از فعالان بخش کشاورزی و حمایت از مشتریان دارای بدهی عملیاتی در سال ۱۴۰۲ را ۷۲۴ میلیارد ریال و میزان بخشودگی جرایم گذشته را ۲۲ میلیارد ریال اعلام کرد.

اجرای ۹۹ درصدی برنامه بانکداری بین المللی

رئیس بانک کشاورزی با اشاره به اجرای ۹۹ درصدی برنامه بانکی بین المللی این بانک، عملکرد حوزه ارزی را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: حجم اعتبارات اسنادی گشایش شده در بانک کشاورزی در سال ۱۴۰۲ انجام شد. حجم ضمانت نامه های ارزی صادره نسبت به سال قبل ۲۳۴ درصد افزایش و ۱۶۳ درصد افزایش یافته است.

همزمان با بهبود سهم بازار، رتبه عملیات ارزی بانک در کل شبکه بانکی نیز از رتبه دهم به ششم جدول از نظر اعتبار اسنادی (LC) افزایش یافته است. کسب مقام دوم در شبکه بانکی که گامی مهم در جهت ارتقای کارایی واحد ارزی بانک تلقی می شود.

رتبه اول در شاخص تراکنش های موفق

متقی نیا تصریح کرد: در حوزه فناوری، بانک کشاورزی بالاترین رتبه را در شاخص تراکنش های موفق کسب کرده و با امتیاز ۹۹.۷ درصد در صدر جدول شبکه بانکی قرار دارد.

توسعه بانکداری دیجیتال

وی افزود: همچنین بانک کشاورزی در زمینه توسعه خدمات نوین بانکی و توسعه بانکداری دیجیتال از طریق راه اندازی اپلیکیشن های جدید (کیف پول الکترونیکی)، پالیز (سکوی تجارت الکترونیک محصولات کشاورزی)، بازار نهاده های کشاورزی و سامانه موبایل بانک های شرکتی گسترش خدمات API در سیستم بانکی باز (اسنپ، تپسی، فیلیمو، نماوا و …)، بازار پالیز، کالاهای ایرانی و همچنین ایجاد امکان احراز هویت دیجیتال (خارج از سایت) و راه اندازی اپلیکیشن سوپر باران ( بستر خدمات بانکی خارجی)، ایجاد سامانه ساده (سکوی پرداخت بدون حضور اجباری) و توسعه سامانه‌هایی مانند سفته الکترونیک، برات الکترونیکی، چابک (چک الکترونیکی بانک کشاورزی)، اکوسیستم ریالی دیجیتال، کیمیا، کهربا. و غیره گامی مهم در جهت تسریع و تسهیل دسترسی مشتریان به خدمات بانکی و تحقق اسناد می باشد. تحول دیجیتال شتاب بیشتری گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا