ترندهای روز

دستاورد جدید اسپیس ایکس؛ اولین تماس ویدیویی با اینترنت ماهواره‌ای Direct to Cell

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

SpaceX به نقطه عطف جدیدی در سرویس Direct to Cell خود رسیده است که ارتباطات ماهواره‌ای را مستقیماً به تلفن‌های معمولی می‌رساند. این شرکت در ویدئوی جدیدی از تلفن همراهی به نمایش گذاشت که با سرویس اینترنت ماهواره ای تماس تصویری برقرار می کند. انتظار می رود Direct to Cell اواخر امسال عرضه شود.

از سال ۲۰۲۲، SpaceX روی راه اندازی یک سرویس ماهواره ای تلفن همراه کار می کند که در اواخر سال ۲۰۲۴ راه اندازی می شود. به این ترتیب، غول فضایی با T-Mobile و سایر اپراتورهای بین المللی همکاری کرده است. اکنون این شرکت به نقطه عطف مهم دیگری رسیده است.

اولین تماس تصویری با سرویس اینترنت ماهواره ای Direct to Cell

شرکت ایلان ماسک، ایکس، ویدئویی را به اشتراک گذاشته است که در آن یک کارمند اسپیس ایکس با کارمند دیگری تماس ویدیویی برقرار می کند. چیزی که این ویدیو را قابل توجه می کند این است که تماس تصویری از طریق یک تلفن معمولی و دست نخورده با Direct to Cell انجام شده است. بنابراین شاهد اولین تماس تصویری این سرویس هستیم.

در حالی که سازندگان تلفن همراه مانند اپل در سال‌های اخیر ویژگی‌های تماس ماهواره‌ای را برای اهداف اضطراری به دستگاه‌های خود اضافه کرده‌اند، سرویس SpaceX می‌تواند این قابلیت را به طور کامل برای همه دستگاه‌ها، حتی در مناطقی که پوشش تلفن همراه ندارند، ارائه دهد.

وقتی Direct to Cell اواخر امسال راه اندازی شد، در ابتدا فقط از ارسال پیامک پشتیبانی می کند. پس از آن، انتظار می‌رود پشتیبانی صوتی و داده‌ای در سال ۲۰۲۵ اضافه شود.

SpaceX Middle DiMah اولین ماهواره های سرویس مستقیم به سلول را به فضا پرتاب کرد و مدتی بعد اولین پیامک را با این سرویس اعلام کرد. این شرکت اواخر سال گذشته موفق به انتشار پستی با این اینترنت ماهواره ای در شبکه اجتماعی X شد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا