ترندهای روز

دستاورد جدید دانشمندان: ترجمه کردن پارس سگ‌ها با هوش مصنوعی

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

محققان دانشگاه میشیگان از هوش مصنوعی (AI) برای درک آنچه پارس سگ در مورد احساسات آن می گوید و معنای آن استفاده می کنند. آنها می خواهند بدانند سگ ها چه زمانی خوشحال و چه زمانی غمگین و عصبی هستند. نتایج اولیه آنها ۷۰ درصد موفقیت آمیز بوده است.

یکی دیگر از اهداف آنها درک سن، جنس و نژاد سگ ها با استفاده از صدای آنها است.

دانشمندان با دستکاری مدل های کامپیوتری موجود در گفتار انسان، به پیشرفت هایی در رمزگشایی معنای پارس سگ دست یافته اند. آنها بر این باورند که پیشرفت های هوش مصنوعی می تواند درک ما از ارتباطات حیوانات را تغییر دهد.

تا به امروز، هوش مصنوعی دستاوردهای بزرگی در زمینه درک ظرافت های گفتار داشته است. سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در حال حاضر برای تشخیص تفاوت‌های کوچک در لحن، زیر و بم و لهجه استفاده می‌شوند. این نتایج می تواند کاربردهای زیادی در نرم افزارهای تشخیص صدا داشته باشد.

توانایی هوش مصنوعی در تشخیص معنای پارس سگ

یکی از دلایل موفقیت هوش مصنوعی در تفسیر صدای انسان، حجم زیاد داده های صوتی است که از مکالمات انسان ها وجود دارد. اما چنین پایگاه داده ای از صداهای سگ وجود ندارد. زیرا برانگیختن و ضبط صدای حیوانات بسیار دشوارتر است.

محققان می‌خواستند ببینند که آیا می‌توانند این شکاف داده‌ها را با تحقیقات انجام‌شده روی صدای انسان پر کنند. برای این منظور، پارس، غرغر و زوزه ۷۴ سگ از نژاد، سن و جنس مختلف را در شرایط مختلف جمع آوری کردند. آنها سپس این داده ها را به یک مدل یادگیری ماشینی که برای تجزیه و تحلیل صدای انسان طراحی شده بود، وارد کردند.

محققان دریافتند که این مدل در تفسیر صدای سگ ها نیز موفق بوده است. این مدل به طور متوسط ​​۷۰ درصد در تست های مختلف موفق بوده است.

این اولین بار است که تکنیکی که برای صدای انسان توسعه یافته است، می‌تواند ارتباطات حیوانات را نیز تفسیر کند. این نتایج نشان می دهد که الگوهای استخراج شده از گفتار انسان می تواند به عنوان مبنایی برای تجزیه و تحلیل و درک الگوهای صداهای حیوانات مورد استفاده قرار گیرد.

محققان می گویند نتایج آنها می تواند برای رفاه حیوانات مهم باشد. درک بهتر ظرافت های نهفته در صداهای حیوانات به انسان اجازه می دهد تا نیازهای عاطفی و فیزیکی خود را بهتر برآورده کند.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا