ترندهای روز

دستاورد محققان ژاپنی: ساخت قاشق الکتریکی که باعث کاهش مصرف نمک می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

بیشتر مردم به دلایل پزشکی نیاز به کاهش مصرف نمک خود دارند، با این حال، غذاهای کم سدیم می تواند آزاردهنده باشد، به خصوص برای ژاپنی ها که طعم شور بیشتری دارند. اکنون یک شرکت ژاپنی به نام Kirin قاشقی تولید کرده که حاوی الکترود است و با قرار دادن آن در دهان شوری غذا را افزایش می دهد.

طبق گزارش رویترز، Kirin در حال حاضر تنها ۲۰۰ قاشق برقی را به قیمت ۱۲۷ دلار به صورت آنلاین به فروش می رساند و فروش محدود آن در خرده فروشی های ژاپنی از ماه آینده آغاز خواهد شد. اما این شرکت امیدوار است تا پنج سال آینده یک میلیون نفر در سراسر جهان این قاشق ها را خریداری کنند. به گفته این شرکت فروش این قاشق در خارج از ژاپن از سال آینده آغاز خواهد شد.

قاشق برقی کایرین برای کاهش مصرف نمک

دستاورد محققان ژاپنی: ساخت قاشق برقی کاهش مصرف نمک

این قاشق برقی از پلاستیک و فلز ساخته شده است و هومی میاشیتا، استاد دانشگاه میجی ژاپن که قبلاً چاپستیک های برقی برای افزایش طعم غذا می ساخت، در ساخت آن همکاری داشته است. نحوه کار این قاشق به این صورت است که میدان الکتریکی ضعیفی از قاشق می گذرد و روی مولکول های یون سدیم روی زبان تمرکز می کند تا شوری غذا را افزایش دهد.

لازم به ذکر است که سازنده این قاشق در سال ۲۰۲۳ برنده جایزه ایگ نوبل در بخش وضو شد. هر ساله این جایزه به دستاوردهای علمی داده می شود که ابتدا مردم را بخنداند و سپس مردم را به فکر فرو برد.

دستاورد محققان ژاپنی: ساخت قاشق برقی کاهش مصرف نمکاین قاشق ۶۰ گرم وزن دارد و با باتری لیتیومی قابل شارژ کار می کند

Kirin که تجارت اصلی آن در زمینه مراقبت های بهداشتی است، می گوید که این فناوری به ویژه در ژاپن اهمیت دارد. زیرا به طور متوسط ​​بزرگسالان در این کشور روزانه حدود ۱۰ گرم نمک مصرف می کنند که دو برابر میزان توصیه شده توسط سازمان بهداشت جهانی است.

محقق این شرکت می گوید که فرهنگ غذایی ژاپنی به سمت طعم های شور گرایش دارد. مردم ژاپن به طور کلی نیاز به کاهش مصرف نمک خود دارند، اما بدیهی است که دور شدن از چیزی که ما به خوردن آن عادت داریم دشوار است. به همین دلیل می توان از چنین ابتکاری استقبال خوبی کرد.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا