فناوری

دسترسی نوجوانان در اینستاگرام محدود شد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

مهر: اینستاگرام پس از فشار گسترده دولت ها و شکایات متعدد، ویژگی های جدیدی را برای کنترل حساب های کاربران نوجوان ایجاد کرده است.

به گزارش رویترز، MetaPlatforms ویژگی‌های حفاظت از حریم خصوصی و کنترل والدین را به حساب‌های اینستاگرام کاربران زیر ۱۸ سال اضافه می‌کند. این گام مهمی برای رفع نگرانی های فزاینده در مورد تأثیرات منفی شبکه های اجتماعی بر نوجوانان و کودکان است.

متا به طور خودکار تمام حساب های متعلق به این افراد را در وضعیت “حساب های جوان” قرار می دهد که به طور پیش فرض خصوصی هستند. محتوای کاربران این گونه حساب ها را فقط افرادی می توانند لایک کنند که آنها را فالو می کنند یا با آنها مرتبط هستند و فقط این گروه ها می توانند کاربران نوجوان را در پست ها تگ کنند.

در این میان، تنظیمات محتوای حساس برای کاربران نوجوان محدودترین خواهد بود. کاربران زیر ۱۶ سال فقط با اجازه والدین خود می توانند تنظیمات پیش فرض حساب خود را تغییر دهند. والدین همچنین تنظیماتی خواهند داشت تا بفهمند فرزندانشان چه محتوایی را تماشا می کنند و استفاده آنها از برنامه را محدود می کنند.

همچنین به عنوان بخشی از این آپدیت، کاربران زیر ۱۸ سال اینستاگرام پس از ۶۰ دقیقه استفاده از اپلیکیشن، روزانه نوتیفیکیشن دریافت خواهند کرد. به طور پیش فرض، این حساب ها در شب به خواب می روند و اعلان ها را خاموش می کنند.

متا اعلام کرد که کاربران شناسایی شده در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا را ظرف ۶۰ روز در حساب های کاربری نوجوانان قرار می دهد. این ویژگی در اواخر سال جاری برای کاربران نوجوان اتحادیه اروپا نیز عرضه خواهد شد. نوجوانان در سراسر جهان از ژانویه شروع به دریافت حساب های نوجوان خواهند کرد.

این در حالی است که تحقیقات متعدد مرتبط با شبکه های اجتماعی نشان داده است که استفاده بیشتر از این پلتفرم ها با میزان افسردگی، استرس و ناتوانی در یادگیری به خصوص در بین کاربران نوجوان همراه است.

اقدام متا در مورد نوجوانان پس از آن صورت می گیرد که این شرکت نسخه نوجوان اینستاگرام را پس از آن که قانونگذاران و گروه های مدافع حقوق کودکان به دلیل نگرانی های ایمنی خواستار آن شدند، کنار گذاشت.

متا، تیک توک و یوتیوب به دلیل ماهیت اعتیادآور شبکه های اجتماعی، اکنون با سیل شکایات ثبت شده توسط کودکان و بخش های آموزشی مواجه هستند. سال گذشته، ۳۳ ایالت، از جمله کالیفرنیا و نیویورک، از متا به دلیل گمراه کردن مردم در مورد خطرات پلتفرم های اجتماعی شکایت کردند.

در جولای سال جاری، سنای آمریکا دو لایحه مربوط به ایمنی کودکان را تصویب کرد که یکی از آنها قانون ایمنی آنلاین کودکان و دیگری قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان و نوجوانان آنلاین است. این قوانین شبکه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند که مسئولیت تأثیرگذاری بر کودکان و نوجوانان را بپذیرند.

شبکه هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و تیک توک به کاربران ۱۳ سال و بالاتر اجازه می دهند تا برای خود حساب کاربری ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا