ورزشی

دستورالعمل‌های عجیب برای عکاسان زن فوتبال زنان/ از آستین بالا زده و موی بیرون زده زنان عکس نگیرید!/ اگر عکس گرفتید حق ندارید منتشر کنید!

وضعیت عکاسان زن در مسابقات فوتبال هنوز بهتر نشده است و این دسته از زحمتکشان با مشکل مواجه هستند.

عکاسان زن همچنان اجازه حضور در مسابقات مردان را ندارند. این در حالی است که مدتی است تماشاگران زن به صورت محدود وارد ورزشگاه می شوند و در تعداد معدودی از شهرها می توان خبرنگاران زن را در جایگاه های گزارشگر ورزشگاه دید، اما عکاسان زن را نه!

عکاسان زن فقط می توانند از مسابقات فوتبال بانوان عکاسی کنند که این موضوع نیز با مشکلات زیادی مواجه است.

بر اساس اطلاعاتی که به خبرنگار ما رسیده، گویا ناظران بازی برای عکاسی از بانوان پروتکل هایی تعیین کرده اند که قبل از بازی به آنها هشدار می دهند. البته معلوم نیست این پروتکل ها مورد تایید فدراسیون است یا شفاهی اعلام می شود یا حتی نظر شخصی ناظران!

بر اساس این اطلاعات ناظران بازی از عکاسان زن می خواهند که مراقب باشند از آستین های بالا زده دختران فوتبالیست عکس نگیرند. همینطور مواظب باشند که در عکسی که می گیرند موهای بازیکنان از زیر پوششی که پوشیده اند بیرون نیاید! این در حالی است که به طور طبیعی در یک بازی خشن و به شدت فیزیکی مانند فوتبال، بالا رفتن آستین بازیکنان و یا بیرون آمدن مقداری از موهایشان و اتفاقاً در تصاویری که رادیو پخش می کند، اجتناب ناپذیر است. به شکلی محدود از فوتبال بانوان ایران در سطح باشگاهی و ملی. پخش می کند چنین چیزهایی دیده شده است.

نکته بعدی این است که به عکاسان زن گفته می شود که اگر به طور تصادفی از زنی با قسمتی از موهای ورزشکار بیرون زده یا آستین بالا عکس بگیرید، حق انتشار آن عکس ها را ندارید و نباید این کار را انجام دهید. حتی به خود بازیکنان اجازه دهید تا آن عکس ها را در صفحات شخصی خود منتشر کنند. و اگر همچین چیزی دیدید با عکاسش برخورد میشه! در این زمینه به عکاسان زن تذکر داده شده است که فدراسیون تک تک عکس هایی را که می گیرند بررسی می کند!

این شرایط سخت و عجیبی برای عکاسان زن در مسابقات فوتبال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا