بانک و بیمه

دستورالعمل تاسیس و فعالیت موسسات پس‌انداز و تسهیلات مسکن ابلاغ شد

به گزارش افق میهن، بانک مرکزی در تاریخ هفدهم بخشنامه شماره ۰۳/۱۳۵۲۳۳ را ابلاغ کرد. شهریور و پیرو بخشنامه شماره ۹۵/۲۱۶۱۲۲ مورخ ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ «دستورالعمل اجرایی تأسیس، راه اندازی و نظارت بر بانک های پس انداز و موسسات مسکونی» را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: با توجه به بند (الف) ماده (۳۷) «قانون بانکداری مرکزی جمهوری اسلامی ایران» مصوب ۱۴۰۲ و بند (الف) ماده (۹) «قانون برنامه هفتم توسعه کشور. جمهوري اسلامي ايران در سال ۱۴۰۳ تصويب شد، بازنگري «دستورالعمل اجرايي تأسيس، بهره برداري و نظارت بر مؤسسات پس‌انداز و موسسات مسكوني» با توجه به موارد فوق در دستور كار بانك مركزي قرار گرفت. و تغییرات انجام شده در جلسه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شورای عالی بانک مرکزی پیشنهاد و تصویب شد.

این سیاست که قبلاً مشتمل بر (۱۸) ماده و (۴) تبصره بود در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای پول و اعتبار مورخ ۲۵ خرداد ماه ۱۳۹۵ با تغییراتی در متن (۱۸) ماده و (۴) تبصره به تصویب رسید. به جلسه فوق العاده ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ شورای عالی اضافه شد.

بانک ها موظفند تغییر سیاست مذکور را طبق مفاد بخشنامه شماره ۹۶/۱۴۹۱۵۳ مورخ ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ به کلیه واحدهای این بانک/موسسه اعتباری غیربانکی ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت نمایند. را

دستورالعمل تأسیس، بهره برداری و نظارت بر بانک های پس انداز و مجتمع های مسکونی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا