دستورالعمل جدید قیمت گذاری خودرو + جزئیات
چندی پیش ، هیئت مدیره رقابت از موضوع قیمت خودرو حذف شد و این مستقیماً با نظارت سازمان پشتیبانی به تولید کنندگان خودرو واگذار شد.
اگرچه شورای رقابت قبلاً اعلام کرده بود ، اما هنوز به طور رسمی موضوع و نحوه اعلام قیمت های استبداد هنوز به طور رسمی اعلام نشده است. این شرایط در جلسه شورای رقابت روز شنبه اعلام شد.
در قالب یک راهنمای جدید ، وضعیت پیش رو و مسدود کننده برای ثبت نام خودرو حذف شد و قیمت رسمی محصولات خودرو فقط از طریق سیستم پشتیبانی ۲ -سیستم اعلام شد. تغییراتی که می تواند ترتیب ، شفافیت و کاهش التهاب بازار خودرو را تسهیل کند.
اصلاحات شورای رقابت برای تعیین قیمت ها
پس از روند جدید ، تولید کنندگان خودرو باید صورتهای مالی سالانه خود را به سازمان مصرف کنندگان و تولید کنندگان ارائه دهند. این سازمان به عنوان یک مرجع تخصصی قیمت نهایی را طی یک ماه محاسبه می کند و آن را در سیستم منتشر می کند. دستورالعمل های جدید به عنوان فرمان شماره ۱ توسط اکثر اعضای هیئت رقابت تصویب شده است و از زمان اعلامیه برای همه تولید کنندگان خودرو مورد نیاز است. دو تغییر اصلی در این دستورالعمل وجود دارد: در صورت نیاز به مسدود کردن ثبت نام خودرو و سایر قیمتهای رسمی و شفاف از طریق سیستم سازمان پشتیبانی. این تغییرات ثبت نام و خرید خودرو را برای مصرف کنندگان آسان تر می کند و در عین حال نظارت دقیق بر عملکرد تولید کنندگان خودرو را نیز امکان پذیر می کند.
هر فروش برای قیمت های ممنوعه قبل
طبق اعلام هیئت رقابت ، هیچ شرکتی حق ندارد قبل از تعیین قیمت رسمی ، ماشین را بفروشد یا ثبت کند. سپهر داداجی تاواکولی ، سخنگوی شورای رقابت ، گفت که روند جدید با هدف جلوگیری از تغییرات ناگهانی قیمت انجام شده است: “قیمت های نهایی فقط باید از طریق سیستم ۱۲۴ اعلام شود. معیار قیمت اتومبیل ها قیمت های محاسبه شده توسط سازمان پشتیبانی و سیستم است.”
شورای رقابت از نظارت حذف نشده است
به گفته Tavakoli ، نسخه UP -to -date از دستورالعمل های قبلی مانند راه حل نیاز به تجدید نظر به دلیل برخی از چالش ها است. وی می گوید: “هدف ما از طراحی این تصمیم اجرای دستورالعمل های مؤثرتر و مؤثرتر در بازار خودرو بود.” “پس از بررسی های بیشمار ، هیئت رقابت سعی کرد دستورالعمل های مربوط به شرایط بازار امروز را بهتر کند.”
سخنگوی طراحی COM قبل از انتشار رسمی ، معیار اجرای نیست و فقط تصمیمات اعلام شده توسط کانال های شورای رسمی معتبر است. “پیش نویس منتشر شده در فضای مجازی این بود که در صورت ادامه نظارت بر سیستم ۱۲۴ ، هیئت رقابت از نظارت بر قیمت خودرو حذف شد.”
تسهیل الزامات ثبت نام ؛ شرط مسدود کردن پول را حذف کنید
یکی از نقاط قوت راه حل جدید ، از بین بردن نیاز به مسدود کردن صندوق یا ایجاد یک حساب بانکی در فرآیند ثبت نام خودرو است. “در سالهای ۱ و ۲ ، ما مجبور شدیم محدودیت هایی مانند مسدود کردن پول را به دلیل تقاضای زیاد برای خرید خودرو اعمال کنیم ، اما چنین بندهایی تحت شرایط فعلی بازار لازم نیست و این شرایط از دستورالعمل ها حذف شده است.”
با این حال ، پس از این فرمان ، محدودیت هایی در ثبت نام خودرو وجود دارد. به عنوان مثال ، افرادی که در شش ماه گذشته در شش ماه گذشته از ایران کودرو و سایپا خریداری کرده اند ، دیگر نمی توانند ثبت شوند. کسانی که دارای پلاک فعال هستند فقط در صورتی که ماشین شما بیش از ۵ سال باشد (قبل از ۱) می توانند ثبت نام کنند.
سخنگوی COM ، اما تغییر شکل برای تکرار و جلوگیری از تکرار چالش ها ایجاد شده است. طبق این دستورالعمل ها ، تولید کنندگان خودرو قیمت مصوب خود را به سازمان پشتیبانی گزارش می دهند و سازمان پشتیبانی به عنوان یک مرجع قیمت تخصصی قیمت را در طی یک ماه محاسبه می کند و از سیستم ۱۲۴ خبر می دهد. این فرایند قیمت تغییرات مکرر و تأثیرات ناخواسته را تضمین می کند.
برای کنترل قیمت از رقابت استفاده کنید
یکی از مهمترین تغییرات در راه حل ، توجه ویژه به شاخص رقابتی (CI) در فرآیند قیمت است. رقابت (CI) (معمولاً از آن به عنوان معیار یاد می شود که توانایی یک کشور ، یک صنعت یا یک شرکت برای ایجاد ارزش افزوده ، رشد پایدار و حضور مؤثر در بازارهای ملی و بین المللی را اندازه گیری می کند.) این شاخص اکنون نقش جدی تر و تعیین کننده ای داشته است. طبق دستورالعمل ها ، وزارت بهداشت موظف است قیمت خودروهای داخلی و مونتاژ را با سه تمرین خارجی مقایسه کند. اگر در این مقایسه رقابت یک اتومبیل به F (کمتر از ۱) برسد ، این ماشین نباید قیمت ها را افزایش دهد.
سخنگوی هیئت مدیره رقابت توضیح می دهد: “این شاخص ابزاری مهم برای جلوگیری از افزایش قیمت ها به طور غیر ضروری است.
گامی به سمت تعادل در بازار خودرو
دستورالعمل های شورای رقابت جدید ، که خود را از نظارت دقیق ، فرمول قیمت خاص و حذف زباله برای خریداران پشتیبانی می کند ، سعی کنید مبنایی را برای تعادل بیشتر و شفافیت بیشتر در بازار خودرو ارائه دهید. به نظر می رسد با اجرای راه حل ، یک محیط رقابتی سالم تر در صنعت خودرو شکل می گیرد. فضایی که هم از مصرف کننده و هم تولید کننده سود می برد.
برش
در مکالمه با ایران ، سپهر داداجی تاواکولی ، سخنگوی شورای رقابت ، در مصاحبه اختصاصی با ایران برای طراحی روند جدید با هدف جلوگیری از تغییرات ناگهانی قیمت گفت: “قیمت های نهایی فقط باید توسط سیستم ۱۲۴ اعلام شود. معیارهای قیمت ماشین ها ماهانه است.
منبع: ایران زیتونگ